רבנים בבית שמש פנו ל"צהר": עזרו לנו במאבק על צביון העיר

רבנים מהקהילה הדתית-לאומית פנו לארגון הרבנים בבקשה לסיוע במאבקם מול הגורמים הקיצונים הפועלים להדרת נשים בעיר. "ראש העיר ושותפיו נתונים ללחץ של קומץ קיצונים", טוענים הרבנים

חדשות כיפה אורי פולק 26/12/11 13:47 ל בכסלו התשעב

רבנים בבית שמש פנו ל"צהר": עזרו לנו במאבק על צביון העיר
dcaseyphoto-cc-by, צילום: dcaseyphoto-cc-by

רבני הקהילות הדתיות-לאומית בבית שמש פנו היום (ב') בקריאה לארגון רבני "צהר" בבקשה שיתערב ויסייע במאבקם על צביון העיר, זאת על רקע המאבק עם גורמים חרדים קיצוניים סביב סוגיית הדרת הנשים מהמרחב הציבורי.

הרבנים, המשמשים כרבנים בקהילות דתיות-לאומיות בבית שמש, כתבו כי הם "מבקשים את עזרת ארגון רבני צוהר במספר נושאים העומדים על סדר יומנו, כאן בבית שמש. זאת, משום שאנו חשים שראש העיר ושותפיו נתונים ללחץ כבד של קומץ קיצוניים מתוך הציבור החרדי, שאיננו מאפשר להם לתת יחס הוגן לציבור הדתי לאומי".

הרבנים מתארים כי הדרת הנשים באה לידי ביטוי בין היתר ב"אוזלת יד בהפעלת המשטרה, נוכח פגיעות חוזרות ונשנות בבנותינו בדרכן לבית הספר ועל האוטובוסים, מניעת האפשרות לערוך חופה וקידושין על ידי רבנים דתיים-לאומיים, וכירסום בסמכויותיו של הרב ספקטור שליט"א, המשתייך לציבור הדתי לאומי, שהוא רב השכונה הממונה על העירובין והמקוואות, מטעם הרבנות בית שמש".

בעקבות המכתב החמור הוחלט ב"צהר" כי רבני הנהלת הארגון ובניהם הרב דוד סתיו והרב רפי פוירשטיין, יגיעו השבוע לסיור בעיר, יחד עם ראש החמ"ד ומועצת החמ"ד. הרבנים בעצמם החליטו כי הם ילוו את הבנות הדתיות לאומיות הלומדות בבית הספר "אורות" בעיר.

ח"כ ציפי חוטובלי, שהשתתפה היום בכינוס חברות כנסת בנושא, מסרה לכיפה כי הדרת הנשים הינה "חילול השם בחסות הלכה מסולפת, שאין לו שום מקור במקורות היהודיים. יותר מדי שנים מתנהלת כאן מדינה בתוך מדינה ונוצר אפרטהייד מגדרי". חוטובלי ציינה כי "המדינה צריכה לקחת אחריות, הן בחלוקת המשאבים והזיכיונות, הן באכיפה ויותר מכך בחינוך - יש להטמיע בכל שכבות האוכלוסייה, גם בציבור ה"נאור", שגם בו יש מקרים של השפלת נשים, את השינוי האדיר במעמד האישה שמתחולל בעולם".

מכתב הרבנים מגיע על רקע מכתב אחר ששיגרו אתמול חברי כנסת דתיים, בקריאה לכינוס רבנים דחוף שתארגן הרבנות הראשית לישראל, כדי להוקיע ולמחות נגד הדרת הנשים בישראל. לטענת חברי הכנסת, "קיצונים ואלימים מנסים להשליט את דעותיהם על החברה הישראלית בכלל ועל החברה הדתית בפרט, וגורמים ל"חילול השם" גדול. כלל הציבור אינו יודע תמיד להבחין בין רוב הציבור הדתי והחרדי השפוי, לבין השוליים הסהרוריים הללו, המציגים עצמם כמגני התורה וההלכה".

"אין לנו ספק כי הרבנות הראשית לישראל וכלל רבני ישראל, נפשם סולדת מכך", הוסיפו חברי הכנסת, שציינו כי הם "פונים אליכם כמי שכבוד הרבנות בישראל חשובה להם עד למאוד, ליזום כינוס חירום של כל רבני ישראל, כדי למחות מחאה גדולה ולהביע הסתייגות מהתופעות המבישות הללו".