נשות "אמונה": רואות בחומרה מקרים של הדרת נשים מהמרחב הציבורי

הועידה התשיעית שקיימה תנועת הנשים הדתית-לאומית, עמדה בסימן המאבק נגד הדרת נשים מהמרחב הציבורי בישראל. ב"אמונה" קראו להגברת ייצוגן של נשים במוקדי קבלת ההחלטות

חדשות כיפה אורי פולק 12/12/11 21:06 טז בכסלו התשעב

נשות "אמונה": רואות בחומרה מקרים של הדרת נשים מהמרחב הציבורי
אילוסטרציה : n0nick-cc-by-sa, צילום: אילוסטרציה : n0nick-cc-by-sa

תנועת הנשים הדתית לאומית "אמונה" גינתה הערב (ב') בחומרה את תופעת הדרת הנשים בישראל, בהחלטה שעמדה במרכזה של ועידת התנועה המתקיימת זו השנה התשיעית.

בהתייחס למה שנתפס בעיני "אמונה" כמגמה שהולכת וצוברת תאוצה בישראל, בחרה הועידה לגנות כל פגיעה במעמד האישה, בעצמאותה ובזכויותיה. "הועידה רואה בחומרה מקרים של הדרת נשים מן המרחב הציבורי, התרבותי, החינוכי או הדתי", קראו נשות התנועה, זאת לצד הבעת דאגה "נוכח הקצנת ההתבטאויות והמעשים, שבהם נעשה שימוש בטיעונים הלכתיים, מתוך מטרה מובהקת - ושלא לשם שמים - לדחוק רגלי נשים ולהצר את צעדיהן ופעילותן".

כמו כן קראו ב"אמונה" לממשלה "לערוך לאלתר שינוי בסדר היום הכלכלי והחברתי, ליישם החלטות שכבר התקבלו ושיש בהן כדי להקל על חיי היום-יום של אימהות לילדים, של נשים עובדות, של משפחות צעירות ושל קשישים בישראל".

בתגובה לתופעת הדרת הנשים, קראה הועידה להגברת ייצוגן של נשים בכלל ושל נשים דתיות בפרט, בכל גוף ציבורי נבחר ובכל מוקדי קבלת ההחלטות וההשפעה בישראל.

במקביל לעתירה לבג"ץ שהגישה תנועת הנשים הדתית לאומית, טענו ב"אמונה" כי "חובת המדינה היא לפעול לשיפור מערכת בתי הדין בישראל, ולהבטיח כי הדיינים - שבידם מסור גורל נשים, טף ומשפחות - יהיו מעורים בחברה הישראלית ויהיו בעלי ידע והשכלה כללית ותפיסת עולם רחבת אופקים".