בכירי הרבנים מתגייסים למען מאבק המתמחים

הרבנים ליכטנשטיין, אריאל, דרוקמן וליאור חתמו על מכתב הקורא לראש הממשלה לשנות את דפוסי העבודה של הרופאים, בטענה כי תנאי עבודתם הנוכחיים הינו "פיקוח נפש"

חדשות כיפה אורי פולק 02/08/11 18:42 ב באב התשעא

בכירי הרבנים מתגייסים למען מאבק המתמחים
crucially-cc-by-sa, צילום: crucially-cc-by-sa

בכירי הרבנים בציונות הדתית חתמו על מכתב תמיכה בדרישות הרופאים המתמחים, זאת על רקע המאבק הציבורי אותו הם מובילים במהלך החודשים האחרונים. על המכתב חתם נשיא רבני "צהר" הרב יעקב אריאל, הרב אהרן ליכטנשטיין ראש ישיבת "הר עציון" ובכיר ראשי הישיבות הציוניות בישראל, הרב חיים דרוקמן ראש מוסדות "אור עציון" והרב דב ליאור רבה של קריית-ארבע חברון.

במכתבם מציינים הרבנים כי חוסר שעות שינה מסכן את חיי החולים. בפסק הלכה שכתבו טענו הרבנים כי שעות עבודה לא סדירות ומשמרות ארוכות מסכן את חיי החולים. "פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה. לכן, טענתם של הרופאים המתמחים נגד שעות עבודה לא סדירות הינה טענה צודקת מהבחינה ההלכתית והמוסרית כאחד. תפקידם של הרופאים הוא להציל חיים ולסייע לכל חולה וחוסר שעות שינה של הרופאים מסכן את חיי החולים", כתבו הרבנים.

הרבנים אף קראו בסיום המכתב לראש הממשלה ולשר האוצר לשנות את דפוסי העבודה של הרופאים וציינו כי "המציאות העגומה אינה מאפשרת לרופאי ישראל למלא אחר ייעודם".

מכתב הרבנים יועבר עוד הערב לראשי מאבק הרופאים, מטעם הרב דוד סתיו, יו"ר "צהר". הרב סתיו ציין כי "רבנים בדרך כלל לא מתערבים בסכסוכי עבודה אבל כאשר מתברר שחלק מהסוגיות השנויות במחלוקת עלולות לסכן את החולים וגובלות בפיקוח נפש הרבנים הבינו שגם לתורת ישראל יש מה לומר". הוא הוסיף כי על אף שהמכתב התייחס למשך שעות התורנות של המתמחים, הרי שהוא "רלוונטי לכל סוגיה שעלולה לסכן את חיי החולים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן