ושוב: ח"כ אורלב – שיאן המחוקקים בכנסת

יו"ר המפד"ל הצליח להעביר 22 הצעות חוק במהלך המושב האחרון של הכנסת ה-18, טרם יציאתה לפגרה. מרבית החוקים נוגעים לקידומם של נושאים חברתיים בישראל

חדשות כיפה אורי פולק 02/08/11 12:34 ב באב התשעא

ושוב: ח"כ אורלב – שיאן המחוקקים בכנסת
יח"צ, צילום: יח"צ

ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, מסכם את מושב הכנסת האחרון כחבר הכנסת שהגיש את המספר הרב ביותר של הצעות החוק. אורלב הספיק, במהלך התקופה, להעביר 4 הצעות חוק שעברו קריאה שנייה ושלישית, המתווספים ל-18 הצעות חוק שכבר העביר מאז כינון הכנסת ה-18. בסך הכל מדובר ב-22 הצעות חוק, יותר מכל חבר כנסת אחר, בכל מושבי הכנסת האחרונה.

בין החוקים המרכזיים שהעביר אורלב במושב האחרון, ניתן למנות את חוק בתי דין דתיים, הקבוע כי יש להקים יחידות סיוע לבתי הדין הדתיים בהן יפעלו עובדים סוציאליים ופסיכולוגים שיסייעו למתדיינים ולדיינים, בדומה למתכונת הקיימת כיום בבתי משפט לענייני משפחה. חוק משמעותי נוסף היה חוק התגמולים לנפגעי פעולות איבה, המציע פתרון למשפחות ששני ההורים נרצחו בפעולות איבה והיתומים נותרו ללא אב ואם. החוק קובע כי התגמולים שישולמו ליתומים אלה יהיו בגובה הקצבה אותה מקבלת אלמנת צה"ל וללא מגבלת גיל.

חוקים חברתיים נוספים שקודמו על ידי אורלב הינו חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, הקובע כי הזכויות ההורים, הנתונות להורה עובד שהעובדות במקום עבודתו זכאיות להן ושבת זוגו לא ניצלה במקום עבודתה, יינתנו גם לעובד שבת זוגו היא עובדת עצמאי. כמו כן, פעל אורלב למענן של משפחות אומנות, בין היתר בקביעת זכאותן בחוק הביטוח הלאומי ובזכאות לחופת לידה.

"אני רואה בחקיקה את גולת הכותרת של העבודה הפרגמנטרית כיוון שהחקיקה היא ההשפעה הגדולה ביותר שמאפשרת לח"כ לעצב את דמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", סיכם אורלב את פעילותו.