קריאה לגברים: קחו אישה נוספת

במודעה שפרסמה תנועה חברתית חדשה באחד מעלוני סוף השבוע, נקראים הגברים לשאת אישה שנייה, בהתבסס על היתרים הלכתיים וכחלק מהמאבק הדמוגרפי

חדשות כיפה אורי פולק 10/07/11 09:22 ח בתמוז התשעא

קריאה לגברים: קחו אישה נוספת
Poussin Nicolas 1648, צילום: Poussin Nicolas 1648

תנועה חברתית חדשה קוראת לגברים יהודיים לשאת שתי נשים, בהתבסס על היתרים הלכתיים וכחלק ממהלך שלו השלכות חברתיות ודתיות חיוביות, בעיניי התנועה.

בעלון "שבת בשבתו" שהופץ בסוף השבוע האחרון, פורסמה מודעה הקוראת לגברים יהודיים לשאת שתי נשים. המודעה קובעת כי אל מול בעיית ה"נשים הרבות הבודדות" וכחלק מ"המאבק הדמוגרפי", יש לעודד נישואין לשתי נשים, בהתבסס על פסק אותו מצטטת התנועה מפי הרב עובדיה יוסף.

התנועה, שבראשה עומד הרב יחזקאל סופר, מקדמת בשנים האחרונות נישואין בין גברים נשואים לבין אישה נוספת, בתנאי שהאישה הראשונה מסכימה לכך. התנועה מתבססת על פסקי הלכה רבים המתפרסמים באתר הבית שלה ובראשם, כאמור, פסק ההלכה של הרב עובדיה יוסף. כמו כן, מציינת התנועה כי בידיה פסקי הלכה המתירים את המהלך גם עבור גברים אשכנזים - שלא הולכים על פי פסקיו של הרב עובדיה יוסף.

עורך "שבת בשבתו" וראש מכון "צומת", הרב ישראל רוזן, טוען בתגובה לכיפה כי המודעה, ככל המודעות המתפרסמות בעלון היוצא תחת עריכתו, לא עברה את אישורו. "מערכת 'שבת בשבתו' איננה מודעת כלל למודעות ה'מפארות' את הגליון, ואיננה אחראית לתוכנן ולא לשיקול הדעת של חברת ההפקה והשיווק, בעלת המאה. בתחילה חשבנו כי מדובר במודעה היתולית, או בעקיצה מתוחכמת כנגד הספר 'תורת המלך', למשל, העושה שימוש בדברי הלכה ש"אין מורין כן"", אומר הרב רוזן.

בהלצה, הוא מוסיף כי "ברוח זו אני מצפה למודעות-המשך על בסטה למימכר בשר-אדם בהכשר הלכתי, או על שיווק ארון-קודש דו-תכליתי, לשכן בו ספרי תורה בצד תרנגולות מטילות ביצי קודש. מקורות להיתר ינתנו במועד מאוחר יותר". לטענתו, "אכן התברר בדיעבד שיש מי שמנסה לקדם אג'נדת 'שתי נשים'. לפיכך המערכת מצטרפת למחאת כל הקוראים ולגינוי מודעה איזוטרית זו המדיחה לדרכים נלוזות הפוגעות בערכי המשפחה שאנו כה עמלים לחזקם. ישתקע הדבר ולא ייאמר ויסכר פי המדיחים".