לא לפרוש בשל שירת נשים

הרב שלמה אבינר פוסק לחיילי צה"ל שלא לפרוש מטקסים צבאיים רשמיים בשל שירת נשים, אלא "שלא להקשיב לחיילות מדין הנאה שבאה לו לאדם בעל כורחו"

חדשות כיפה אורי פולק 18/11/10 00:00 יא בכסלו התשעא

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת עטרת כהנים ורבה של בית אל, פוסק לחיילי צה"ל שלא לפרוש מטקסים צבאיים רשמיים, גם אם משתתפות בהן נשים שלוקחות חלק בשירה במהלך הטקס.

בתשובה שתתפרסם בשבת הקרובה בעלון "עולם קטן", כותב הרב אבינר כי מלכתחילה על החיילים לבקש לבטל את השתתפות הנשים השרות בטקס, זאת מפני ש"ישנה הנחייה בצה"ל שלא לעשות דבר הפוגע ברגשות החיילים" ובמידה וגם הצעד הזה אינו מועיל לשינוי תוכנית הטקס - "יש לבקש שלא להשתתף בו".

אלא שלדעת הרב אבינר, במידה ושני הצעדים הללו אינם מצליחים למנוע מהחייל לשמוע שירת נשים, "אפשר להישאר אך לא להקשיב לחיילות, מדין הנאה שבאה לו לאדם בעל כורחו". הרב אבינר מגבה את תשובתו בגמרא במסכת פסחים דף כה עמוד א ואף טוען בתשובתו כי "גם הרבנים הראשיים לישראל נוכחים בטקסים מהסוג הזה".

רק בחודש שעבר דווח בכיפה כי קבוצה של צוערים דתיים עזבו את טקס יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל, אשר נערך בבית הספר לקצינים (בה"ד 1), זאת בעקבות שירת נשים שהשתתפו בטקס. עפ"י הדיווח הצוערים הביעו בכך מחאה על חוסר ההתחשבות מצד סגל ההדרכה בבה"ד 1, אשר התעקש לקיים את הטקס דווקא במתכונת זו.

בכנס שהתקיים באחרונה ועסק בהשתלבות הדתיים בצה"ל גינה קצין החינוך הראשי, תא"ל אלי שרמייסטר, את מנהגם של חלק מהחיילים הדתיים הנוטשים אירועים צבאיים בשל הופעת נשים. לדברי תא"ל שרמייסטר מדובר במנהג הפוגע בלכידות הצבא. "זה פסול וזה קורה וזה מדאיג, הנזק יותר גדול ממה שלעניות דעתי היה קורה אם היו נשארים", אמר.