הרב יובל שרלו: הבחירה שלי

הרב יובל שרלו מספר על הבחירה לזנוח את האקדמיה ולהיות רב

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/09 00:00 טז בשבט התשסט

הרב יובל שרלו: הבחירה שלי

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה. יליד 1957, בוגר ישיבת נתיב מאיר והישיבה הגבוהה בהר עציון. היה רב הקיבוץ טירת צבי, ר"מ בישיבת ההסדר בחיספין, ומשמש כיום כראש ישיבת פתח תקווה.



הבחירה הכי משמעותית שלי הייתה להחליט להיות רב. להמשיך ללמוד בישיבת הר עציון שנים רבות, ולאחר מכן ללכת להיות איש חינוך ור"מ בישיבת הסדר. זו הבחירה שעיצבה יותר מכל את מה שאני עושה בחיים שלי. אני מרגיש שזו זכות ענקית להיות חלק משלשלת מסירת התורה בישראל. זו בחירה שמשפיעה על הכול: מה אתה עושה בחיים, למה אתה מקדיש את עיתותיך, מי המערכת החברתית שלך וכדומה.


היו כיוונים אחרים?

בוודאי, בעיקר לכיוון האקדמי, מתוך מגמה להגיע מתוך כך למנהיגות ציבורית פוליטית. התחומים שחשבתי ללמוד הם בכיוון של מדעי המדינה, משפטים או כלכלה. אבל הכרעתי שהתורה יותר חשובה בעיני.


מתי בחרת?

לאחר כמה שנים בהר עציון. הייתי צריך להחליט לאן פני מועדות. נקודת הזמן הזו ממוקמת בשיעור ו-ז בישיבת ההסדר. לאחר מכן המשכתי עוד כמה שנים בהר עציון, אחר כך הייתי מורה בתיכון שדה אליהו, ומשם הלכתי להיות ר"מ בישיבת הגולן. בשנים האחרונות אני ראש הישיבה בפתח תקווה.


אתה מצטער על זה שלא המשכת באקדמיה?

זה לא מדויק להגיד את זה, אני יכול להכניס לרשימת מה אני מצטער שלא עשיתי בחיים עוד אלף דברים אחרים. אני שמח בבחירה החיובית ויודע שלכל בחירה חיובית יש מחיר, אלה החיים. כל בחירה חיובית היא בעצם מה לא לעשות.


עוד בפרוייקט:

יוני גנוט, סולן להקת בין השמשות בוחר ללמוד בגוש

מיקי שיינפלד, מחבר רב המכר אבדות, בחר לגנוז

ריקי רק, ויתרה על ההייטק ובחרה בתקשורת