הרב אבינר פסק: לנשים אסור הלכתית להיבחר לכנסת

פרסום ראשון: בשיחה עם תלמידיו פסק הרב שלמה אבינר כי אסור לנשים להיבחר לכנסת, זאת מפני גדרי צניעות, היות ומעורבות נשים בפוליטיקה כרוכה בחשיפה ציבורית נרחבת

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 23/10/12 18:36 ז בחשון התשעג

הרב אבינר פסק: לנשים אסור הלכתית להיבחר לכנסת
ערוץ מאיר, צילום: ערוץ מאיר

הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", פסק לתלמידיו כי אסור לנשים לרוץ לפוליטיקה ולהיבחר לכנסת, זאת בשל גדרי צניעות. בשיחה עם תלמידיו שהתקיימה השבוע, שתוכנה מתפרסם לראשונה בכיפה, אמר הרב אבינר כי "לאישה אסור לכהן כחברת כנסת, זה לא צנוע. החשיפה ברבים מנוגדת לתפיסה היהודית של 'כל כבודה בת מלך פנימה'".

(להיבחר לכנסת? לא צנוע. הרב שלמה אבינר. צילום: אלנתן גוטוירט)

בשיעורו התייחס הרב אבינר לתשובותיו של הרב קוק, בהן הוא מתייחס לבחירת נשים ומבהיר כי מדובר בהליך אסור הלכתית. הרב אבינר אף טען כי עקרונית לנשים אסור אף לבחור לכנסת, אלא שהלכה למעשה אם אישה רוצה לבחור, הוא יפסוק לה שמותר לה במציאות הנוכחית. "זה לא רק להגיע לקלפי, לשים פתק וללכת הביתה. זה בסדר. הבעיה היא שיש חוגי בית, שנשים צריכות לדעת מה הן בוחרות, ומדובר באירועים ציבוריים שאינם צנועים", הוא הסביר, "זה עושה 'סלט' בין גברים לנשים".

וכיצד מסביר הרב אבינר את תפקידה של דבורה הנביאה, ששפטה את ישראל ושימשה בתפקיד מנהיגותי? "זה עניין של פיקוח נפש", הבהיר, "ברק בן אבינעם פחד ולא הייתה לה ברירה אחרת, אז היא הלכה למלחמה. זה לא שבפועל במלחמה היא רכבה על סוס עם חרב, אבל היא הנהיגה - כי לא היה מישהו אחר".