הצעות הן לא הכל

בציבור הדתי לאומי ישנו מספר רב של בחורים ובחורות שהחיפוש אחר בן/בת זוג, מהווה חלק גדול ביותר בשגרת חייהם. עמותת ההכרויות ישפה מנסה להפגיש בינהם במטרה לזרז את התהליך.

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/07 00:00 ד בתשרי התשסח

הצעות הן לא הכל
Pikaluk-cc-by, צילום: Pikaluk-cc-by

כבר ראיתם הכל. שמעתם כל הרצאה אפשרית של עוד מנחה זוגיות, הקשבתם לעוד שיחה מייגעת של ההורים שעוד לא הבינו לא אתם לא נשואים, ואפילו קראתם מספר לא מבוטל של מאמרים וכתבות על "בעיית הרווקוּת" בציבור הדתי לאומי. חלקכם גם הלכו לכנס שהתמקד כולו ב"בעיה", ושקלו ללכת לפחות לעוד אחד.

סחורה קשה למכירה

כל מי שקצת מכיר את המצב, יודע עד כמה קשה לשווק כנסים בנושא רווקוּת שמיועדים לציבור הפנויים והפנויות. התגובות יהיו בדרך כלל בסגנון: "נמאס כבר מכל הכנסים האלה", "עוד הפגנת כוח של העסקנים" או: "למה בכלל צריך עוד ועוד כנסים אם בסופו של דבר הכל אותו בְּלַה בְּלַה בְּלַה".

עמותת ישפה שיוזמת כנס חדש בנושא עולם הרווקים מקווים שהכנס שלהם יהיה קצת אחרת. בין השאר אולי בגלל העובדה שתוכלו לשמוע שם מישהו כמו הרב חיים נבון, שטענות נגד מגזר הרווקים מעלות לו את הסעיף? או אם תהיו קצת יותר אמיצים, תוכלו גם לשמוע את פיליס יסלזון, מטפלת זוגית ומינית (סקסולוגית בלעז) שבסדנאות נפרדות לבנים ולבנות, תיגע באחד הנושאים שנחשב ל"הס מלהזכיר" - הקושי ביצירת אינטימיות בקשרים זוגיים.


לדברי נעמה וינוגרד, מנהלת העמותה, אחת הסיבות ליצירת הכנס היא בכלל חברתית: "לאנשים נשואים יש את כל סוגי כנסים שבעולם: בניין שלם, הרצוג, קולך ועוד, והחברה הרווקים כקבוצה חברתית לא מקבלים התייחסות בקטע הזה." לדבריה: "מה שהניע אותי באופן אישי, זו ההבנה שהרבה חברה מחפשים גם פתרונות אחרים, ולא רק דייט ועוד דייט, הכנס הזה מנסה לתת להם מענה."


חיפוש מתמיד אחר החצי השני

בציבור הדתי לאומי ישנו מספר רב של בחורים ובחורות שהחיפוש אחר בן/בת זוג, מהווה חלק גדול ביותר בשגרת חייהם, או לפחות במחשבותיהם. נדמה שזו הסיבה בגללה ארגונים כמו ישפ"ה לא מתייאשים, וממשיכים לעסוק בנושא במאמרים, עצרות תפילה וכנסים. גם עולם האינטרנט לא נשאר בודד ואתרים כדוגמת דאבל-קליק (המשותף לכיפה ולישפה) מציעים לרווקים הבודדים למצוא את החצי השני שלהם.

הכנס עצמו יהווה הזדמנות לכל אלו שרוצים להרחיב ולגוון את ה"הצעות" אותם הם מקבלים. שכן לאורך הערב, ניתן יהיה לקיים מפגשים עם אנשי (למעשה נשות) הארגון לטובת שיחות פרטיות שלאחריהן תיכנסו למאגר ההכרויות הרחב של ישפה. שלא כמו במשרד שידוכים רגיל השדכניות בישפה לא רואות את תפקידן רק בחיבור א לב אלא גם במעקב וביעוץ לזוגות במהלך הפגישות ולהכוונת הקשר. "הכנס בא להדגיש שהצעות הן לא כל העניין. לפעמים יש צורך לפקס ולמרכז את הדברים ולא סתם לפגוש עוד ועוד בלי שום קשר." אומרת וינוגרד.


הכנס יערך ביום שלישי ו בתשרי (18/9) במרכז הקונגרסים בירושלים.

לתוכנית הכנס לחצו כאן

להרשמה ופרטים נוספים