שאל את הרב

הפצת התורה - מסיונריות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 04/06/06 14:02 ח בסיון התשסו

שאלה

אני שמיניסטית ושנה הבאה בעז"ה אעשה שירות לאומי במקום שמפיץ את היהדות והתורה 'לחילונים..יש לי בעיה של יחס מהסביבה שבה אני גרה(יישוב) שנוטים לזלזל בענין ההפצות ואומרים שזה מסיונרי ויוצר שם רע לדתיים ועוד..אני לא חושבת ככה אבל אין לי מה לענות להם ואפילו הם קצת מתחילים לשכנע אותי...ואני לא יודעת מה לעשות.(איך לענות ולבסס ולחזק את העמידה שלי וכו')אם תוכלו לעזור לי אני מאוד אשמח!!

תשובה

שלום רב לשואלת.
אני מסכים איתך במאה אחוזים. יש צימאון גדול בעם ישראל לשמוע על התורה ועל היהדות. אני מכיר את הפעילות של הארגון שציינת (השמטנו אותו בפרסום כדי להשאיר את השאלה אנונימית), והם רחוקים מאוד מלהקרא מסיון. המסיונרים אלו אנשים שמנצלים אנשים שמגיעים לכל מיני קשיים ומציעים להם להתקרב לנצרות תמורת כסף וכד´, הם מפיצים את הדת השקרית שלהם בשביל עצמם וכדי להכחיד את היהדות ולא באמת אכפת להם הטוב האישי של אותו אחד שהם מנסית להמיר אותו על דתו. בארגוני התשובה כמו זו שתלכי אליו הרי מפרסמים רשימת שיעורים ומי שרוצה מגיע אליהם בבחירתו. לא רק שהם אינם כופים אנשים לבוא, אלא מי שבא משלם ממיטב כספו על מנת להשתתף בשיעורים על מנת להראות שהוא רציני והוא בבחירתו מגיע.
אני מרגיש שלפעמים יש לדתיים כל מיני מחשבות של רגשי נחיתות שחוסמות אותם מלהשפיע ולקרב את עם ישראל. למה קולנוע יכול לפרסם את עצמו וזה לא נחשב כפיה, ואילו הצעה לשיעור תחשב כפייה? מי שלא יכול להשפיע או שאין לו מספיק ביטחון עצמי שלא ימנע אחרים שיש להם עדיין אידאלים מלעשות זאת.
לא רק שאלו הרגשות לא בריאות, אלא זה גם חוסר אכפתיות מעם ישראל. מי שמזלזל בהפצות הרי שלא מספיק חשוב לו להופיע את הקב"ה בעולם. הרי ´כל ישראל ערבים זה לזה´, וחוץ מזה אכפת לנו מכל נשמה שעוד לא לימדו אותה והראו לה את האמת הגדולה של התורה שלנו. הרי מה אנו מצפים מאדם לא דתי שניזון מהתקשורת, איך הוא לא יחשוב עלינו דברים לא טובים? דווקא אם נגור לידם הם יכירו אותנו באופן ישיר וילמדו להעריך אותנו ואת מה שאנו מייצגים.
אנו תלמידי אברהם אבינו שהופיע והפיץ את שם שמיים בעולם. אנו משתדלים להיות דוגמא אישית בכל וממילא יש התעניינות גדולה ורצון גדול לשמוע אותנו.
אני מקווה שסייעתי, בהצלחה בהמשך דרכך,
ליעד.

כתבות נוספות