שאל את הרב

תוכן

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 06/07/16 03:09 ל בסיון התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב

בתשובה ששלח לשואלת, צרף קישור לקובץ, שלא נפתח, האם הרב יוכל לשלוח לי את הקובץ אודה/ קישור חדש

תשובה

להלן תכן שני הקבצים שצרפתי לתשובה:
אלו שאלות שהופנו לרבנים אלעזר וולך וברוך אפרתי והתשובות שהם השיבו:

שאלה:
אם אישתי רוצה שאיה עמה שלא כדרכה והיא נהנית מזה מעיקר הדין מותר לי

תשובה:

שלום רב.

דבר זה הוא מחלוקת בגמרא נדרים כ: והלכה כחכמים האומרים “כל מה שאדם רוצה לעשות באשתו עושה..” עי”ש. עם זאת כתבו הפוסקים שהיתר זה הוא על דרך “דיברה תורה כנגד יצר הרע, ואף על פי שאין הדבר אסור, הרי הוא דרך עזות וקלקול המעשה, וכלשון הטור “שפוגמין המעשה ומקלקלין אותו”.

וכדאי לראות הרחבת דברי הרמב”ם בפירוש המשנה סנהדרין פרק ז’ בנושא זה,על האסור והמותר ומה שביניהם. והמשמעות של “אסור” ו”מותר”.

עיקרו של דבר שהדרך הרצויה והמגבירה אהבה וחיבור, היא באופנים המחברים ומדביקים הדעת של האחד בשני ברוב חשק ואהבה, מה שאינו מתקיים כאשר היחיד עוסק במילוי והגשמת חשקו האישי, שאינו ממקום מדבק.

דבר נוסף שיש להביא בחשבון, הוא מה שכתב השו”ע שההיתר הוא בתנאי שיודע שלא יבא להוצאת זרע לבטלה, ולחלק מהפוסקים גם כה”ג הותר רק כשעושים כן באקראי, ולא כ”דרך” שיגרתית.

אכן דעת הרמ”א שאף אם יצא ז”ל כיון שעשה מעשה האישות באקראי, אין זה באיסור הוצז”ל, וכתב הב”י על דבריו: “ודבר קשה הוא להתיר להכשל בהוצאת ז”ל אפילו באקראי ושומר נפשו ירחק מזה, ואילו היה רואה ר”י מש”כ הזוהר בעונש המוז”ל כי הוא גדול משאר עבירות שבתורה לא היה כותב מה שכתב”

בברכת שנה טובה

הרב אלעזר וולך

יועץ נישואין ומדריך בחיי אישות

0548418686



תוכן השאלה:
כבוד הרב שלום.
ראשית אני רוצה להודות לך על העזרה וההכוונה שאתה נותן לנו וגם על היחס הנעים בתשובותיך על אף שהשאלות מביכות לפעמים.

שאלתי היא כזו,במהלך ההריון שלי ושל אישתי שימשנו בתנוחות שונות מאחר והיה קשה לה לשמש בתנוחה הרגילה..
אשתי ואני העדפנו חלק מהתנוחות ובפרט שהן היו יותר נעימות ופחות כואבות לה.רצינו לשאול האם עכשיו לאחר הלידה מותר לשמש בתנוחות שונות (למשל שהיא למעלה) או שרק התנוחה הרגילה מותרת? ואם אפשר אז אשמח אם הרב יוכל לומר לנו על תנוחות שכן מותרות (אם יש דבר כזה)
תודה רבה וסליחה על הנושא המביך.


תוכן התשובה:
שלום

הנושא הזה הוא עבודת ד´, ולכן על אף שהוא מביך אתכם טוב ששאלתם.
אני בוחר לפרסם את השאלה על אף האינטימיות שבה, בשל ריבוי השאלות המתקבלות בנושא הזה בכל שבוע, ותורה היא וללמוד אנו צריכים.

כל עוד לא נשפך זרע לבטלה, והביאה היא כדרכה מבחינת אותו מקום, ומתקיימים התנאים של תשע המידות שהוזכרו במסכת נדרים דף כ (איסור קיום יחסים במקרה של אנוסה, שנואה, היא בנידוי, חושב על אשתו האחרת, מורדת שאינה מעוניינת ביחסים, שכרות, רוצה לגרשה, חושב על אשה אחרת, חצופה שתבעה יחסים בפירוש) אזי מותר מן הדין לעשות את התנוחות שכתבתם, וכל תנוחה אחרת שהביאה כדרכה באותו מקום.
אולם השולחן ערוך פסק באו"ח סימן רמ עוד כמה הסתייגויות-
היא למעלה זו דרך עזות, שניהם שוכבים על הצד זו דרך עקש, לא יבעול מעומד או מיושב. אך ההסתייגויות של השו"ע הן לכתחילה (חלק בשל הצניעות וחלק בשל חוסר בריאות), אולם אם התנוחות הללו הן הדרך לשמירה על מיניות תקינה והתנוחה הרגילה גורמת לרצון לפרישה וכדומה, מותר. שכך פסק הרמ"א באבה"ע סימן כה שמותרים הדברים האלה. ובסוד מובא שיש עניין שקיום היחסים יהיו פנים מול פנים, לזיווג של דעת שלימה של אישיות אחת בחברתה.
ולדעת התו´ס גם ביאה שלא כדרכה שלא באותו מקום, מותרת אם זה באקראי, וכך פסק רמ"א אך כתב שיקדש עצמו במותר לו ובחלקת מחוקק ואחרים כתבו להמנע מכך אם יוצא זרע לבטלה.

כל טוב

התשובה התקבלה מהרב ברוך אפרתי
בתאריך י"ט חשון תשע"ב

כתבות נוספות


Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368

Notice: Undefined variable: tmpUrl in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/footer.php on line 368