שאלה
לכבוד הרב
שלום,
אני גר בתל אביב בשכונת * ויש איזה בית שנראה קרוב לודאי בית עם זונות, מה שנקרא בית בושת.
אנחנו דתיים, ולא מתקרבים למקום ההוא, אבל רצינו לדעת אם חייבים לדווח עליו ומה עוד יש לעשות.
חיים
תשובה
שלום
יש לדווח למשטרה על הדבר, ולהתרחק מהמקום הנורא.
התושבים בסביבה צריכים להתפלל בברכת רפאנו שד' ישלח רפואת הנפש והגוף לנשים המסכנות הללו שהדרדרו לכזה מקום, וודאי יש סכנת מחלה בעיסוקן. ואף שעושות מעשה אסור וחמור, הן אומללות ובוכות ומצויות שם שלא ברצונן אלא בשל דאגה לילדיהן הרעבים וכד'. נפש יהודית צריכה לחוש רחמים ושותפות בכאב שלהן לצד הסלידה ממעשיהן, ולהשתדל שישובו בתשובה לד' וגם ישובו לחיים טובים.
בנוסף להתפלל שד' יסייע להן לעמוד בפני עצמן כלכלית ונפשית, ולהקים משפחות ללא תלות בזנות.
כל טוב