שאל את הרב

סוג של גניבה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 09/07/14 15:01 יא בתמוז התשעד

שאלה

שלום כבוד הרב.

לפני שנתיים בערך חברות שלי קנו מרשמלו ואני הייתי אמורה להשתתף בזה, וכל אחת הייתה צריכה לשלם. אני זוכרת שהבאתי או שטר של 20 או מטבע של 10, אני לא זוכרת... ואז שהיה צריך לשלם (שמתי את הכסף בגרב) שיקרתי שאיבדתי את הכסף או משהו כזה... ואז הן הרשו לי לאכול למרות שלא שילמתי... אני חושבת שאכלתי קצת. אני לא ממש זוכרת...

אני מאוד עצובה על מה שעשיתי... ואני מאוד מתביישת להודות על כך לחברות שלי, יכול להיות שהן יסלחו, ויכול להיות שהן יכעסו עלי בלב שלהן, אז אני לא יודעת אם כדאי להגיד להן את זה.

בכל זאת, החזרתי לכל מי שזכרתי שהשתתפה- אני חושבת 10 ש"ח בדרך כלשהיא, או 15 או 5 ש"ח, אני כבר לא זוכרת... ואני חושבת שגם שמתי כסף לצדקה, ניראלי 20 ש"ח.

אני צריכה לעשות עוד משהו?

אני מרגישה די רע בקשר לזה...

תודה רבה והמון יישר כח!!

שני אברהם

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

אין צורך להגיד להן, כיוון שכבר החזרת את הכסף. ומכיוון שאת מתחרטת עלכך ומקבלת על עצמך לא לחזור על כך א"כ הרי זו תשובה גמורה.
ושב ורפא לו

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

כתבות נוספות