שאל את הרב

הקפאה קריוגנית

חדשות כיפה הרב שלמה בן אליהו 28/03/11 18:28 כב באדר ב'

שאלה

הקפאה קריוגנית היא תהליך בו תאים או רקמות שלמות משומרים על ידי הקפאה בקרח יבש בתא אטום לחלוטין.

הגוף מגיב לקרח וכל פעולות הגוף נעצרות עד ההפשרה. טמפרטורת ההקפאה היא לכל היותר 80- מעלות צלזיוס, ובדרך כלל אף נמוכה יותר.

בהקפאה קריוגנית הגוף לא זקוק למזון או לנוזלים, והוא שרוי בתרדמת שאינה תלויה באף גורם חיצוני. כיום טרם הוקפא אדם בשלמותו והתעורר בזמן מאוחר יותר אך ראיתי בסרט תיעודי שבחו"ל מקפיאים חולים סופניים טרם מותם (ע"פ בקשתם ובתשלום מאוד גבוה) בתקווה שביום מן הימים כשימצאו תרופה למחלתם יעירו אותם (מעולם לא העירו אף אחד עד היום ולא ידוע אם בכלל הם יתעוררו). ישנה השערה שביום מן הימים ניתן יהיה להשתיל את המוח של האדם המוקפא בתוך גוף חדש או שניתן יהיה לשחזר אותו מהד.נ.א. שלו. איברים בודדים, לעומת זאת, ניתן להקפיא קריוגנית, והדבר מתבצע לפני ניתוחי השתלת איברים.

שאלתי:

א. האם הקפאה קריוגנית מותרת ע"פ הלכה לחולה סופני או שמא ההקפה תיכנס לגדר של רצח/המתת חסד? כיוון שעד היום לא יודעים אם אדם שהוקפא באמת יתעורר.

ב. האם אדם מוקפא מטמא טומאת אוהל ולכהן אסור לשהות בקרבתו?

ג.האם איבר מוקפא לקראת השתלה מטמא כהנים?

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

בסד
שלום רב
חיי האדם הם מורכבות של הגוף והנשמה. את הגוף ניתן להקפיא או לחנות אבל הנשמה היא של השם ומפתח החיים והמוות ניתן אך ורק בידיו של אדון כל הנשמות לכן אנני מאמין שהאדם יתעורר לאחר ההפשרה מבלי שהנשמה תחזור..הגוף אכן יופשר ותישאר חלילה גוויה בלבד.
לכן לדעתי המקפיא אדם חי הוא ממש רוצח.ולדעתי דינו של המוקפא הוא כמת ממש לענין טומאה וטהרה.
על כל המשתמע.כמו חנוט.
אדם בגימטריה [מה]כי האדם הוא חידת הבריאה היות ויש בו מורכבות ניסתרת של רוח השם וחומר הארץ
[אדם]*הוא [אד] ו[דם]אד הוא הנשמה ודם הוא הגוף.
בברכה

בברכה

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות