שאל את הרב

מכנסיים לבנות- מה הבעיה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 29/01/05 22:43 יט בשבט התשסה

שאלה

הייתי שמחה לדעת למה אסור ללכת עם מכנסיים!

יש מכנסיים שהם הרבה יותר צנועיים מחצאיות!!!

אז למה אסור? כדי לא לבלוט? היום רוב האנשים הולכים עם מכנסיים.

תשובה

שלום!
את צודקת שיש חצאיות שהן פחות צנועות ממכנסיים, לכן גם כשלובשים חצאית יש לשמור על כל גדרי ההלכה ולבחור חצאית בהתאם.
יש פוסקים שאוסרים לבנות ללבוש מכנסיים מצד "לא יהיה כלי גבר על אשה" (דברים כ"ב ה') משום שלדעתם מכנסיים הם בגד של בנים, אך רוב הפוסקים מסכימים שאיסור זה אינו נוגע ללבישת מכנסיים משום שהיום יש בנות רבות שהולכות עם מכנסיים ובפרט שיש מכנסיים המותאמות לבנות בלבד.
בעיה שעשויה להתעורר היא הצניעות, כאשר המכנסיים נצמדות לגוף וצורת הרגל ופיסוק הרגליים נעשית בולטת. אמנם יש מכנסיים רחבים שבהם לא תהיה בעיה זו, אך אי אפשר להגדיר מה בדיוק נחשב צמוד ומה נחשב רחב, מה גם שהנתונים משתנים מבת לבת, ולכן כדאי לא להסתבך אלא ללכת עם חצאית צנועה.
לסיכום, מצד הדין אין איסור מוחלט ללכת עם מכנסיים (כשאין בעיה של צניעות כנ"ל), אך בנות ישראל הכשרות נהגו כבר ללכת עם חצאיות וחבל לפרוץ גדר בנושא כל כך רגיש, במיוחד שכלפי חוץ הדבר מתפרש כמעין "בעיטה" במוסכמות חברתיות.
"ולמזהיר ולנזהר שלומים תן כמי נהר".
כל טוב!
איתי, חברים מקשיבים.

ראי גם:
מכנסיים לבנות: https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=10154
מכנסיים רחבות או תחת חצאית: https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=7341
הלכות מכנסים לבנות: https://www.kipa.co.il/ask/show.asp?id=5588

[תזכורת]: כתבנו מה שנראה לנו, אבל אין כמו שיחה אישית, דרכה אפשר להבהיר הכל טוב יותר, לשוחח אחד על אחד ולהעלות כל נושא שרוצים, ואפילו ליצור קשר אישי. לכן, אפשר תמיד – בשמחה! לפנות גם לקו הטלפון של חברים מקשיבים, שפתוח בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9 ל1 בלילה, והמספר הוא: 026518388. סודיות מובטחת. אנחנו מחכים!

כתבות נוספות