מלבישים את הבית בצבעים חמים!

לכבוד החורף והזמן הרב שאנו נמצאים בבית, נעמי גוטקינד-גולן ברעיונות לחימום ושדרוג פנים הבית: עיצוב בצבע חלודה, ספה סגולה, כריות לפי תנוחת השינה, שמיכה חשמלית וקולקציה איטלקית.

חדשות כיפה נעמי גוטקינד-גולן 14/01/18 11:10 כז בטבת התשעח

מלבישים את הבית בצבעים חמים!
בית קאביו, צילום: יח"צ

סתם ימים של חולין, לא חג ולא מועד, והבית נראה פתאום משמים ואפור? שינוי קטן אחד יכול לשנות בו את האווירה או לפחות את מצב הרוח שלנו. למשל, צביעת קיר מרכזי בצבע אופנתי. חברת טמבור הכריזה שצבע השנה שלה ב-2018 הוא חלודה. במינוח סימפטי יותר- גוון שהוא בין צבע אדמה לצבע נחושת. אחרי שנים שבהם מעצבי פנים דגלו בסולם צבעים של בטון חשוף, כחול פלדה, ונגיעות של זהב, אומרת ניבה יחיאב מטמבור, הדור הבא יעדיף את הצבעוניות החמה של תערובת כתום וחום היוצרת את צבע החלודה כתשובה לאפור הקר של הבטון.

 

צבע חלודה/טמבור

צבע חלודה/טמבורצילום: שי אפשטיין

עוד צבע טרנדי השנה הוא הסגול. מי שנרתע מסגול במלתחה, יכול לאמץ אותו בתוך הבית. חברת פולירון מקיבוץ זיקים מציעה עכשיו מיטות וספות בריפוד סגול, כולל מיטה וחצי לנוער, בעיצובים שונים. הסגול מפציע גם במטבח החדש של חברת מטבחי דקל בציפוי ארונות במט או מבריק. נועז, אבל בהחלט משנה מידית אווירה ומראה.  

 

מטבח סגול של מטבחי דקל

מטבח סגול של מטבחי דקלצילום: עידן גור

 

 

ספת נוער פולירון

ספת נוער פולירוןצילום: דור שרון

גם ריהוט בסגנון עתיק, עושה טוב למראה הבית ולמצב רוחם של היושבים בו, במיוחד אם הם ישראלים. בחנות הראשונה של חברת  CAVIO במרכז דן דיזיין בבני ברק, אמרו באירוע ההשקה של קולקציית הרהיטים המפוארת המיובאת מוורונה ,איטליה, שבארץ אוהבים ספות, ארונות, מיטות ופינות אוכל בסגנון דמוי רנסנס, רוקוקו וארט נובו. אלא שעד כה בדרך כלל יצרו כאן חיקויים מחומרים נחותים בהרבה מאלה שבהם משתמשים הנגרים האומנים האיטלקיים, ואילו עכשיו אפשר לרכוש, אם התקציב מאפשר כמובן, את היוקרה הזו, המתבססת על הרבה קריסטל אמתי, עץ מלא (דובדבן, לבנה ואלון), גילופים דמויי פרחים וצמחים מצופים בזהב וכסף, משי, סאטן וקטיפה. לא הכל יקר שם. יש גם פריטים ב-150 שקלים, אבל מחירו של סלון שלם יכול לטפס עד 85,000 שקלים.

כורסא

כורסאצילום: קאביו

נעבור לחדר השינה עם כריות הפטנט של פולירון. אין ויכוח על כך ששיפור איכות שינה הוא מפתח לשיפור התחושה הקיומית. בפולירון אומרים שכל תנוחת שינה שאנחנו רגילים אליה, על הגב, על הבטן או על הצד, זכאית לכרית במבנה תואם אחר. אמרו ועשו, ועכשיו יש בסניפים ובנקודות מכירה ברחבי הארץ כריות כאלה בשם  Position"", שהן ראשונות מסוגן בישראל. על כל כרית רשומה התנוחה שהיא מיועדת לה. המחיר – 229 שקלים.

כריות כידוע מככבות לא רק בחדר השינה, אלא גם על הספות בסלון. ויש כריות שהן יצירות אמנות. האמן אליהו אריק בוקובזה מראה אותן בתערוכה "עבודה ומלאכה" בבית ביאליק בתל אביב, שהיא מחווה לשירי חיים נחמן ביאליק. התערוכה תישאר פתוחה עד ה-8 באפריל השנה, ונראות בה, בין היתר שש כריות עם איורים המרכיבים את המשפט  שָׁלוֹם רָב שׁוּבֵךְ, צִפֹּרָה נֶחְמֶדֶת, מֵאַרְצוֹת הַחֹם אֶל-חַלּוֹנִי. את השיר "לעבודה ולמלאכה" שכתב ביאליק בשנת 1932 מבטאת עבודת אנימציית וידיאו בקומה השנייה של הבית. על רקע קולה של ברכה צפירה (השרה עיבוד של נחום נרדי ללחן בוכרי). גם את שטיח הלינולאום המוצג בקומה השנייה עיצב בוקובזה, החוקר מזה שנים את האסתטיקה  של בצלאל, האקדמיה הראשונה לאמנות בירושלים בתחילת המאה שעברה, בסגנון אר-נובו, אר-דקו ואוריינטליזם, מה שמכונה היום ישראליאנה.  בשטיח סמלי יהדות בולטים: מגן דוד, מנורה, אריות וכתר תורה ולצדם גמלים ופרחים מסוגננים.

אפילו כמה כיסאות חדשניים יכולים לשדרג סלון. דוגמה לכך הם כיסאות בשם פנלופה, יבוא מאיטליה לרשת אליתה ליוינג. המראה שלהם דק, מעודן, מעוגל, משדר שידוך בין רטרו, מינימליזם ועכשוויות. ובמרכז המשענת יש כפתור גדול כאלמנט נוי.

כסאות

כסאותצילום: אליתה ליוינג

 

ולבסוף, אביזרי נוי. תמיד אמצעי מהיר ופשוט יחסית לשנות ולשדרג חדרי מגורים. ריכוז גדול של אביזרים כאלה מקרמיקה, ראטן, צדפות, כותנה ופשתן טבעי, מייבאת החנות גלוריה מונדי ברחוב אחוזת בית בתל אביב, ממקומות רחוקים במו פרו, סין, הודו וסקנדינביה. מרשים במיוחד היבוא החדש מהולנד ודנמרק, ובעיקר האביזרים המתבססים על חומרים מהטבע בסגנון צועני-בוהמייני- אתני, עשוי עבודת יד, סריגת קרושה ואריגת פשתן כמיטב הכתבות טרנד "החזרה אל הטבע". בין היתר עבודות מפפואה עשויות מצדפות ונרות משעוות סויה בריחות כמו למון קראס וקינמון. החנות עצמה מעוצבת כמו גלריה לאמנות ושווה ביקור. לפרטים נוספים: 077-4605065.

כלי אוכל

כלי אוכלצילום: בית גלוריה מונדי

עוד אוסף של אביזרי נוי המשנים סגנון של דירה יש בסדרה החדשה שלNovel collection  : מגשים, צלחות הגשה, מעמדים לנרות ומלחיות, הנראים כמו פרחים ועלים, אשכול ענבים ודלעת, כולם מוזהבים. ניתן להשיגם בחנויות כלי בית נבחרות ברחבי הארץ במחירים הנעים בין 43 ל-368 שקלים.

בית נובל קולקשן

בית נובל קולקשןצילום: עדי קראוס

 

קיימת אופציה נוספת, הכי בסיסית וגם ממש לא יקרה, לחמם את הגוף והנפש בימים קרים: אביזרים חשמליים. בעבר זכה למשל הסדין החשמלי למוניטין גרוע בגלל החשש מכוויות ושריפות. כיום, הודות לפטנט בלעדי בשם סייפטי, שחברת זק"ש שתלה בסדינים, כריות ושמיכות חשמליות, עם חיישן המזהה התחממות חריגה ומכבה מיד את האביזר, ניתן להתחמם בעזרתו ללא חשש. השמיכה החשמלית היא כאן הבשורה החדשה וגם עומדת בדרישות הבטיחות של מכון התקנים. אפשר אפילו לכבס אותה. מחירה: 249 שקלים. הכרית החשמלית של זק"ש שיעילה בחימום רגליים או הקלה על כאב גב וצוואר, כאבים ראומטיים ושרירים תפוסים, עולה 129 שקלים וגם בה, כאמור, קיים מנגון סייפטי. יש בה גם מנגון המכבה אותה אוטומטית אחרי שעה וחצי, למי ששכח לכבות עצמו. גם אותה ניתן לכבס. ואילו מפזר החום החדש של החברה, מתהדר בעיצוב מעוגל ומסוגנן, ניתן לתליה על הקיר, ועולה 129 שקלים.

 

מפזר חום

מפזר חוםצילום: יחצ

שמיכה חשמלית

שמיכה חשמליתצילום: זקש

 

בית ביאליק

בית ביאליקצילום: דין אהרוני