שמירת הלשון, תנ"ך או תניא: מיזם הלימוד היומי בווטסאפ מתרחב

"הלכה למיכה", הפרויקט לזכרו של מיכה קירשנבוים ז"ל, פתח שורה של מסלולי לימוד חדשים בסלולר, מהם נהנים אלפי משתתפים. "התחלתי בשתי דרשות, לא ידעתי שזה יגיע לממדים כאלה", מספר היוזם, אביחי צדוק

חדשות כיפה דויד ליבנה 20/12/17 11:24 ב בטבת התשעח

שמירת הלשון, תנ"ך או תניא: מיזם הלימוד היומי בווטסאפ מתרחב
הלכה למיכה, צילום: צילום מסך

פרויקט "הלכה למיכה", מיזם ללימוד יומי של הלכות שמירת הלשון, מתרחב. אחרי שבשנה שעברה נוסף לפרויקט לימוד יומי בתנ"ך, הבוקר (ד') נפתחו שלושה מסלולי לימוד חדשים: לימוד יומי בספר התניא, לימוד יומי בליקוטי מוהר"ן ולימוד יומי בהלכות שבת. את הלימוד - שהינו קצר, תמציתי ובשפה נהירה -  מקבלים המשתתפים ישירות לטלפון, דרך הווטסאפ או בהודעה רגילה, ללא עלות.

המיזם הייחודי נפתח לפני כשנתיים לזכרו של מיכה קירשנבוים ז"ל, סטודנט בבית הספר למוזיקה "מזמור", שנפטר לפני קרוב לשלוש שנים. יוזם הפרויקט, אביחי צדוק, שהיה שותפו לחדר בפנימיה, מספר כי לאחר מות חברו הטוב הוא הרגיש צורך עז לנקוט בפעולה כדי "לעשות נחת רוח לנשמה של מיכה בשמיים", ובסופו של דבר החליט כי ברצונו לפעול לחיזוק שמירת הלשון.

עם הזמן הפרויקט צבר תאוצה ונפתחו סבבים חדשים של הלימוד מתורתו של "החפץ חיים". יחד עם הלימוד בתנ"ך מעריך צדוק שמספר הלומדים עומד על כמה אלפים, וכעת עם פתיחת המסלולים החדשים המספר צפוי לעלות. את תוכן הלימוד מעביר צדוק למתנדבים שמסייעים לו בפרויקט, והם מפיצים אותם ללומדים ברשימות תפוצה.

הצטרפות ללימוד יומי בהלכה למיכה

הצטרפות ללימוד יומי בהלכה למיכהצילום: הלכה למיכה

"היה לי רצון לחולל שינוי. חשבתי לעצמי: 'מה אני עושה בשביל להביא את המשיח?'. החלטתי להתחיל בשתי דרשות ולא דמיינתי לעצמי שזה יגיע לממדים כאלה", מספר צדוק. "אני מקבל תגובות ממש חיוביות", הוא מעיד, "אנשים פונים אליי ואומרים לי שהפרויקט ממש שינה להם את הרגלי הדיבור. אנשים גם אמרו לי שזה הלימוד היומי שלהם. זה ממש מרגש לקבל הודעות כאלה".

צדוק מסתכל קדימה וחושב על תכניות שונות להרחבת הפרויקט בעתיד. בין היתר הוא מספר כי הוא מתכנן להפוך את הפרויקט נגיש גם לכבדי שמיעה, על ידי שליחת וידאו של ההלכות שיימסרו בשפת הסימנים. עוד הוא מספר כי ברצונו גם להעביר את המסר העולה מההלכות על ידי צילום קטעי וידאו שבו שחקנים ימחישו סיטואציות שונות העולות במהלך הלימוד.

"הדברים נבנים לאט לאט, אבל ברוך ה' הם נבנים. מי ידע שנגיע לחמישה מסלולי לימוד?", הוא מסכם.