חג נוצרי
ש: אם אני פוגש נוצרי שמציין שעתה חג שלו, האם לאחל לו חג שמח?
ת: ודאי לא. עבודה זרה. אלא לומר לו שלום (שהרי אמרו עליו על רבן יוחנן בן זכאי שלא הקדימו אדם שלום מעולם ואפילו נכרי בשוק. ברכות יז א – מ"צ).
טיפול בעופרת
ש: יש דבר כזה – טיפול רוחני בעופרת?
ת: אמונות טפלות.
יהדות היא דת?
ש: האם היהדות היא דת?
ת: היא גם דת, גם לאום, גם מהות פנימית. המהות הפנימית עושה את העם ולכן יש לו דת.
מחמאה לאשתו
ש: האם טוב להחמיא לאשתי שהיא יפה או שיש חשש שזה יגרום לה גאווה?
ת: להחמיא ולהחמיא, שהיא יפה בעיניך (עיין מהר"ל 'נתיב האמת' על הגמרא בכתובות [טז, ב-יז, א]: "כיצד מרקדין לפני הכלה? בית שמאי אומרים: כלה כמות שהיא, ובית הלל אומרים: כלה נאה וחסודה. אמרו להן ב"ש לב"ה: הרי שהייתה חיגרת או סומא, אומרים לה כלה נאה וחסודה? והתורה אמרה: מדבר שקר תרחק. אמרו להם ב"ה לב"ש: לדבריכם, מי שלקח מקח רע מן השוק, ישבחנו בעיניו או יגננו בעיניו? הוי אומר: ישבחנו בעיניו, מכאן אמרו חכמים: לעולם תהא דעתו של אדם מעורבת עם הבריות". מסביר המהר"ל שהיופי הוא סובייקטיבי, ולא בגלל שהיא יפה הוא אוהב אותה, אלא בגלל שהוא אוהב אותה היא יפה בעיניו – מ"צ).
כיפה בהליכון
ש: האם אדם שרץ בהליכון חשמלי חייב בכיפה? הרי אינו הולך ארבע אמות?
ת: חייב, כדין היושב במקומו (עיין הלכה ברורה ב יא – מ"צ).
לימוד מעורב
ש: האם להצטרף ללימוד תנ"ך מעורב?
ת: ודאי לא. התנ"ך מראש עד סוף מלמד שיש צורך בהפרדה ובצניעות.
מס הכנסה
ש: אנו מאוד לחוצים כלכלית במשפחה. האם ניתן בשעת הדחק לא להצהיר על הכנסה כדי לחסוך מס?
ת: אי אפשר. אך לשאול מנהל חשבונות או יועץ מס אם יש פתרון חוקי ומוסרי.
תפילה לא מובנת
ש: האם אני יכול להתפלל במנין בו איני מבין את ההברה, אך אני עונה אמן איתם?
ת: כן. כמו בבית הכנסת של אלכסנדריה שלא שמעו. סוכה נב א תוס'.