רבני הר עציון: "רצח אופי נגד הרב סדן"

שורת רבנים מישיבת הר עציון פנתה לשר הביטחון לשעבר, משה יעלון, ומחו על דבריו נגד ראש מכינת עלי. "ליישר קו עם מתנגדיו הוא מעשה שעלול להיות לו מחיר נורא", כתבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/18 14:43 כו באדר התשעח

רבני הר עציון: "רצח אופי נגד הרב סדן"
הרב מדן, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

הרבנים יעקב מדן, אמנון בזק ועמיחי גורדין מישיבת הר עציון שלחו הבוקר (ג') מכתב חריף לשר הביטחון לשעבר משה יעלון, שהתבטא נגד הרב אלי סדן, בעקבות דבריו נגד הפמיניזם ששודרו אמש בחדשות עשר. "דבריך כאבו לנו שבעתיים דווקא בשל היכרותך האישית רבת השנים עם הרב סדן, השקפת עולמו ומפעליו", כתבו הרבנים.

בהקלטה שהובאה אמש נשמע הרב סדן אומר כי "הפשע שהפמיניזם המודרני יוצר הוא לחנך את האישה להיות עצמאית, להיות בלתי תלויה בבעלה, לדאוג שיהיה לה הכנסה מספיק טובה. מסרסים את היכולת שלה להיות אישה טובה ואימא טובה. זה אסון, זו טרגדיה - גם בעלה מפסיד וגם הדורות הבאים מפסידים". 

יעלון אמר בתגובה כי "אין ספק שהאמירות האלה חשוכות שלא מקובלות עליי. ממכינת עלי יצאו כמה אמירות בהחלט מזוויעות. המכינה עוברת תהליך של הקצנה והתחרד"לות".

במכתבם ליעלון כתבו רבני הר עציון: "אנו בטוחים שתמצא במה נכונה וראויה שתוכל לתקן בה את הרושם שעלה מקריאת דבריך, שאתה מצטרף לדורשי רעתו של הרב סדן ושל המכינה שהוא עומד בראשה". 

הרבנים הוסיפו כי "כאב לנו שהצטרפת לרצח האופי נגד הרב סדן. קראנו בכאב את דבריך הכוללים בתוכם גם ביטוי על 'אמירות חשוכות' ואפילו ביטוי חמור יותר על הרב סדן והמכינה בעלי. הדברים כאבו לנו שבעתיים דווקא בגלל הערכתנו הרבה כלפיך כרמטכ"ל וכשר ביטחון, ובפרט לאור היכרותך האישית רבת השנים עם הרב סדן, השקפת עולמו ומפעליו. בהכירנו היטב את הרב סדן ולא רק שברי ציטוטים מגמתיים, אין מצדו של הרב סדן עמדה המתייחסת לנשים בדרך שאינה מכובדת.

"אתה מדבר על 'תהליך הקצנה', ומדלג בכך, אולי מבלי משים, על כך שהשיחה נשלפה מדברים שנאמרו לפני ארבע שנים, בדומה לדברים אחרים שנשלפו כלפי מכינת עלי בשבועות האחרונים, במגמה ברורה להרוס אותה. האוחזים במגמה זו, בהם הפורום החילוני ואחרים אינם שוחרי טובתך והם רחוקים מלהיות מזוהים עם מטרות שאתה מזוהה עמהן כל ימיך; חיזוק  עם ישראל והציונות, חיזוק צה"ל וכוחות הביטחון ואהבת ישראל.

"אם בעקבות דברים אלו מכינת עלי תיסגר חלילה, או שהרב סדן העומד בראשה ייאלץ לפרוש, אפשר שתרוויחו פחות 'הדתה' כביכול, כמגמתו של פרופסור יגיל לוי, אך אתה יודע טוב מכולנו מה אנו עלולים להפסיד בקצונה, ביחידות השדה ובמקומות אחרים בצה"ל ובחברה".

לדברי הרבנים, "אנו יודעים היטב כמה ציונות, ממלכתיות, אהבת ישראל, אהבת צה"ל, וכבוד לכל אדם באשר הוא, איש או אישה יהודי או גוי, ספגו אצל הרב סדן תלמידיו הרבים. תעיד על כך גם זכייתו בפרס ישראל.

"מדובר על אדם שאין לו תחליף, כטיל השלוח אל המטרה של חיבור עולם התורה והציונות הדתית לאהבת ישראל, לממלכתיות של מדינת ישראל ולסמכותה תחת כל ממשלה שתהיה. לשמוט היום את הקרקע מתחתיו וליישר קו עם מתנגדיו הנזכרים לעיל הוא מעשה שעלול להיות לו מחיר נורא", סיימו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן