ראשון לציון אישרה פתיחת עסקים בשבת

התיקון לחוק העזר העירוני שיאפשר מסחר ביום המנוחה אושר בישיבת מועצת העיר. אתמול הוצא צו מניעה לקיום יישבה דומה בגבעתיים

חדשות כיפה דויד ליבנה 26/12/17 09:07 ח בטבת התשעח

ראשון לציון אישרה פתיחת עסקים בשבת
חנות am:pm, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

עיריית ראשון לציון אישרה אמש (ב') את התיקון לחוק העזר העירוני, שיאפשר פתיחת עסקים בשבת. התיקון הובא להצבעה בתקופה הנוכחית כדי להקדים את אישורו של חוק המרכולים שעבר בקריאה ראשונה בכנסת, ושאינו אמור לחול רטרואקטיבית על חוקי עזר קיימים.

בדברי ההסבר להצעת התיקון נכתב כי "הצעת החוק מבקשת להפנות את בתי האוכל, המרכולים והקיוסקים לרחובות המסחריים ולצירים הראשיים בעיר וכן לאזורי התעשייה והבילוי, שם קיים צורך ציבורי מובהק בפתיחתם". 

עוד נכתב כי מטרת ההצעה היא "לשמר את צביונה של העיר ולאפשר לכלל תושביה לחיות בתחומה בהתאם לדתם, אמונתם, צורכיהם וברצונותיהם, ברוח הסובלנות המאפיינת את העיר". 

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בתל אביב הוציא אתמול צו מניעה לקיום ישיבה דומה במועצת העיר גבעתיים, לאחר ששלושה חברי מועצה מטעם הבית היהודי הגישו בקשה דחופה בעניין. השופט חגי ברנר הוציא צו ארעי שאסר את קיום הדיון, והורה לעירייה להגיש את תשובתה לבקשת המניעה עד ליום רביעי בצהריים.

בבקשתם קבלו חברי המועצה על כך שההודעה על קיום הישיבה בנושא תיקון חוק העזר העירוני התקבלה רק ביום חמישי האחרון, מה שנראה בעיניהם כזמן הודעה קצר מדי,מה גם שהוא מכיל בתוכו גם את ימי המנוחה של סוף השבוע. לטענתם, באופן זה לא ניתן להיערך כראוי לישיבת מועצה, קל וחומר כשמדובר בנושא שנוי במחלוקת שנמצא כעת במרכז סדר היום העירוני.

בתוך כך, לפנות בוקר עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת התיקון לחוק מתן היתרי עבודה, שמחייב את התחשבות בשיקולי מסורת לפני התרת עבודות בשבת.