פרידמן: "מביע את תנחומיה של אומתנו מעומק הלב"

במכתב שהעביר למשפחת שבח, ששכלה את הבעל והאב הרב רזיאל הי"ד, סיפר שגריר ארה"ב בישראל על התרשמותו מדמותו של הנרצח. "קבלו נא בינתיים את מכתבי, עד שנצליח להיפגש פנים אל פנים", הוסיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/18 11:00 כח בטבת התשעח

פרידמן: "מביע את תנחומיה של אומתנו מעומק הלב"
דיוויד פרידמן, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן שלח הבוקר (ב') מכתב ליעל שבח ומשפחתה, ששכלו את הבעל והאב הרב רזיאל הי"ד בפיגוע ירי שהתרחש בשבוע שעבר סמוך לחוות גלעד. בשל שהותו בארה"ב לא ערך פרידמן ביקור תנחומים, אך הוא הביע במכתבו רצון להיפגש עם המשפחה פנים אל פנים.   

"בשם ארה"ב, אני מביע את תנחומיה של אומתנו מעומק הלב, על רקע הרצח הטראגי של הבעל והאב, הרב רזיאל שבח", כתב פרידמן.

"כמגיש עזרה ראשונה בחירום, מוהל ומורה נערץ, הרב שבח היה ללא ספק איש יוצא דופן, שדאג בראש ובראשונה לזולתו לפני שדאג לעצמו. הוא סימל את אותם אנשים חרוצים ומסורים שמחויבים לבניית המדינה ולביסוסה. מעל לכל אלה, הרב שבח היה אבא ובעל מסור ודואג. את, יעל, וששת ילדיך, תהיו מורשת חיה לחייו הקדושים שהסתיימו הרבה יותר מדי מוקדם", הוסיף.

לדבריו, "קיוויתי לומר לכם מילים אלו של סימפטיה באופן אישי במהלך ימי השבעה, אך הלו"ז שלי מחייב אותי להישאר מחוץ לישראל לכמה ימים נוספים. קבלו נא בינתיים את מכתבי, עד שנצליח להיפגש פנים אל פנים. מאחל לכם שלא תדעו עוד צער, ושזכרו של הרב שבח יהיה לברכה לכל משפחתכם".

בסיום המכתב הוסיף פרידמן בעברית את המילים "יהי זכרו ברוך. המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים".

לבקשתו של פרידמן, רכז התקשורת של דסק חו''ל במועצת יש''ע, אלי פיאפש, הקריא את המכתב לבני המשפחה. פיאפש הגיע לביקור תנחומים יחד עם יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני ומנכ''ל מועצת ישע שילה אדלר.