עיריית ירושלים בתגובה למסמך חלוקת העיר: "יקטין חיכוכים". קלמנוביץ': "עלול להביא לטרנספר של אוכלוסיות"

בעירייה טוענים כי המסמך המדובר כבר אושר בוועד המחוזית לפני יותר מחודש ואף הוצאה על כך הודעה מסודרת. המשנה לראש העיר, דב קלמנוביץ' דורש במכתב לברקת: "השהה בשנה את השינויים במוסדות החינוך בבירה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/08/17 16:33 כח באב התשעז

עיריית ירושלים בתגובה למסמך חלוקת העיר: "יקטין חיכוכים". קלמנוביץ': "עלול להביא לטרנספר של אוכלוסיות"
הסכם שכבר דווח? ניר ברקת, צילום: פלאש 90. יעקב כהן

בעיריית ירושלים מגיבים להסכם בין ראש העיר ברקת לחרדים, שנחשף היום (ראשון) וטוענים כי לא מדובר במידע חדש וכי הנושא אושר כבר לפני למעלה בחודש בוועדה המחוזית.

לפי דוברות העירייה ב-18 ליולי השנה הם שלחו הודעה לעיתונות, לפיה "הוועדה המחוזית אישרה להפקדה את תכנית ראש העיר ניר ברקת להקמת מבני ציבור ותרבות לציבור הציוני במתחם וורבורג שתחזק את קרית יובל, וקרית חינוך לכל המגזרים ברמת אשכול".

עוד נכתב בהודעה כי "העברת תכנית וורבורג ותכנית רמת אשכול בוועדה המחוזית הינה חלק ממתווה הסדרה פורץ דרך שמוביל ראש העיר ניר ברקת בחודשים האחרונים  בשיתוף עם המינהלים הקהילתיים ונציגי המגזרים שמסדיר את השמירה על צביון השכונות ומקטין את החיכוכים בין המגזרים ובד בבד מאפשר מתן מענים אופטימליים לצרכים החינוכיים והקהילתיים של האוכלוסיות השונות".

 לדבריהם, "המתווה מתאפשר לצאת למימוש כעת, בשל פעולות העיריה לצמצום אלפי כיתות לימוד וצמצום פערים פיזיים אשר מגדילים את העוגה ומאפשרים הקטנת חיכוכים, וכן בזכות קיומה של מנהיגות ציבורית בשני המגזרים אשר בהנהגת ראש העיר ובשיתוף פעולה עמו השכילו להבין שרק בדרך של הדברות והכרה הדדית בצרכים וגמישות בפתרונות ניתן לנהל בהצלחה את החיים בירושלים".

בהמשך נכתב בתגובת העירייה כי "במסגרת המתווה הוחלט כי לא ייבנו בתי ספר ומוסדות חרדים (למעט גני ילדים) בשכונות חילוניות, והמענה יינתן בשכונות סמוכות ובקווי התפר בין השכונות כדי לא לפגוע במרקמי השכונות, כאשר המענה לבתי הספר למיעוט החרדי בקרית יובל יינתן בבית וגן ובתפר בין השכונות, המענה למיעוט החרדי בגבעה צרפתית יינתן ברמות אשכול והמענה למיעוט החרדי בפסגת זאב יינתן  בנווה יעקב. 

העירייה החלה בהקמת אלפי כיתות לימוד למגזרים בשכונות במטרה לתת מענה לצרכים השונים שלא אחד על חשבון השני ולאפשר לכל תלמיד כיתת לימוד תקנית ואיכותית כמו בכל מקום בארץ".

לסיום הם כתבו כי "המתווה שגיבש ברקת יקטין משמעותית את החיכוכים בשכונות בין המגזרים, ויאפשר לתת מענה אופטימלי לצרכים של כלל המגזרים כל אחד בשכונתו".

השר אריאל וקלמנוביץ בפגישה עם ההורים

השר אריאל וקלמנוביץ בפגישה עם ההוריםצילום: דוברות קלמנוביץ

בתוך כך, שיגר מוקדם יותר היום ההמשנה לראש עיריית ירושלים ומחזיק תיק החינוך הדתי, דב קלמנוביץ', מכתב לראש העיר בו הוא דרש ממנו: "השהה בשנה את השינויים במוסדות החינוך בבירה"

"מעבר לפגיעה במוסדות של הציונות הדתית", הוא כתב, "הרי שעלול להווצר בבירה טרנספר של אוכלוסיות שלמות ברחבי הבירה  ואזרחים רבים עתידים לשנות את מקום מגוריהם ובכך עיריית ירושלים מחלקת את העיר לסקטורים ולמגזרים".

לדברי קלמנוביץ', "ההתראה הקצרה בדבר המעבר וסמיכותו של הסבב לתחילת שנת הלימודים מקשה על ההבנה בין אוכלוסיות העיר וקל וחומר לאור העובדה שבתי הספר עוברים ממגזר למגזר. לפיכך, אבקשך להיענות לבקשתנו ולדחות את הסבב בשנה ובכך להחזיר את השקט אל קנו ואת הרוגע לעיר".

חבר מועצת העיר ויו"ר סיעת ירושלים מאוחדת, אריה קינג, אמר כי "כיו"ר הסיעה הדתית-לאומית הגדולה במועצת העיר ירושלים, אני מודאג מאד מעתידו של הציבור הדתי-לאומי בירושלים וזאת לנוכח החלטתו המחפירה של ראש העיר, ניר ברקת,להקריב על מזבח הפוליטיקה והישרדותו הפוליטית,את הציבור הדתי לאומי לטובת קהלים אחרים, שיש להם זכויות זהות לציבור שלנו, הדתי-לאימי, אך לא על חשבוננו".

לדבריו, "אין לי ספק, שאלו הציבור הדתי-לאומי,היה קשוב אלי ואל רוב רבניו,ומצביע עבור המועמד הדתי-לאומי, משה ליאון, לא הייתה נמצא הציבור הדתי-לאומי, בשפל כפי שהוא מצוי היום. יחד עם דב קלמנוביץ, יו"ר הבית היהודי בעירייה, אני אמשיך לפעול בכוחות משותפים עמו ועם שאר נבחרי הציבור הציוני, למען הציבור שבחר בנו וכנגד אלו שמנסים לפגוע בו מתוך המחנה ומחוץ לו".

סגן ראש העיר ויו"ר סיעת התעוררות, עופר ברקוביץ', מוסר בתגובה כי "המהלכים האחרונים של ברקת, שנחשפו בצורה חלקית בערוץ 2, מביאים לייאוש ולאובדן אמון אצל תושבים רבים בעיר. קשה להתעלם מהזעקה החריפה של ההורים של ילדי החינוך הדתי לאומי, על זריקתם ממוסדות המשרתים אותם. קשה להתעלם מהתחושות הקשות של תושבי קריית יובל על חיזוק הצביון החרדי של השכונה".

ברקוביץ' הוסיף כי "זוהי לא הדרך לנהל את ירושלים. התעוררות דורשת מברקת לחשוף ההסכם במלואו, לשקול שנית את החלטותיו. ראש העיר נבחר על ידי הציבור הציוני והוא צריך לשרת אותו ולא לפגוע בו".