משפחת אזריה על החלטת הנשיא: "היה מקום למידה רבה יותר של חמלה"

משפחתו של החייל לשעבר הביעה צער על דחיית החנינה של בנם על ידי הנשיא ריבלין, "יכול היה לשים קץ למסע ייסורים נוראי שעוברת המשפחה". וזעמה על אופן קבלת ההודעה, "אביו של אלאור, צ'רלי, שמע על החלטת הנשיא באמצעות כלי התקשורת כשהוא ממתין בבית חולים בעקבות הידרדרות במצבו הרפואי"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/11/17 07:14 ב בכסלו התשעח

משפחת אזריה על החלטת הנשיא: "היה מקום למידה רבה יותר של חמלה"
אזריה ובני משפחתו לפני הכניסה לכלא, צילום: פלאש 90. אבי דישי

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין החליט אמש (ראשון) שלא לקבל את בקשת החנינה של אלאור אזרה. בני משפחתו של הלוחם לשעבר הביעו את אכזבתם הגדולה מכך ולא פחות על העיתוי והדרך שבה שמעו את ההודעה.

"קיבלנו באכזבה ובצער את החלטת הנשיא ריבלין", אמרו בהודעת המשפחה. לדבריהם, "הנשיא יכול היה לשים קץ למסע ייסורים נוראי שעוברת המשפחה, לשים סוף לוויכוח שקורע את העם ולסיים את מאסרו המיותר של אלאור שלנו".

לטענתם, "היה מקום למידה רבה יותר של חמלה כאשר מדובר בלוחם מצטיין שפעל מול מחבל שבא לרצוח לוחמים ואזרחים בחברון". מעבר לאכזבה מאופי ההודעה במשפחת אזריה באו בטענות על עיתוי ואופן קבלתה, "המשפחה זועמת על שאביו של אלאור, צ'רלי, שמע על החלטת הנשיא באמצעות כלי התקשורת כשהוא ממתין בבית חולים לעוד בדיקת MRI - בעקבות הידרדרות במצבו הרפואי".

נשיא המדינה התייחס להחלטתו ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב כי "בהתחשב בעבירות שבוצעו על ידי אלאור אזריה, החומרים וחוות הדעת שהובאו בפני, הוחלט לדחות את בקשתו לחנינה". 

בהמשך הוא הוסיף כי "ערכי צה"ל - ובהם טוהר הנשק - הם יסוד מוסד בעוצמתו ותמיד עמדו לנו במאבק הצודק על זכותנו לבית לאומי ובבנייתה של חברה איתנה. כל פגיעה בהם היא פגיעה בעוצמתו המוסרית של צה״ל ובחוסנו".