יעלה בקונגרס האמריקני? יוזמה לתמרוץ חברות שיפעלו ביו"ש

הכלכלן ארז צדוק נפגש בשבוע שעבר עם חברים בבית הנבחרים האמריקני והציג בפניהם את תכניתו לפיתוח אזורי התעשייה בהתיישבות, "רבים מחברי הקונגרס הביעו פליאה מכך שהנשיא טראמפ הקפיא את הפיתוח באזורי התעשייה ומסחר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/11/17 12:46 ד בכסלו התשעח

יעלה בקונגרס האמריקני? יוזמה לתמרוץ חברות שיפעלו ביו"ש
צדוק ואחד מחברי הקונגרס, צילום: באדיבות המצולם

לפני כחודש פורסם כי מאות חברות הפועלות בשטחי יהודה ושומרון עלולות להיכנס לרשימה השחורה של הא"ם. הכלכלן ארז צדוק נפגש בשבוע שעבר עם נציגים מהקונגרס האמריקני והציג בפניהם את תכניתו להקמת אזורי תעשייה נוספים בהתיישבות.

מטרת התכנית, שנקראת 'תעשייה וקיימות ביהודה ושומרון', הוא פיתוח אזורי התעשייה הקיימים ביו"ש והקמת שלושה נוספים כשחברות בינלאומיות שיקימו מפעלים בהתיישבות יקבלו מענקים מהממשל האמריקני והאיחוד האירופי וכן הטבות מס מממשלת ישראל.

לדברי צדוק התכנית התקבלה בהתלהבות והיא צפויה לעלות לדיון בקונגרס האמריקאי על ידי נציגי הוועדה לשירותים פיננסים. "רבים מחברי הקונגרס הביעו פליאה מכך שהנשיא טראמפ הקפיא את הפיתוח באזורי התעשייה ומסחר", הוא אמר וסיפר כי בשיתוף "מספר חברי קונגרס כתבנו מכתב לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ הקורא לו לבחון מחדש את הקפאת אזורי התעשייה".

כזכור בחודש שעבר החריף האו"ם את עמדתו נגד מפעל ההתיישבות ושלח ל-130 חברות ישראליות וכ-60 חברות בינלאומיות מכתב אזהרה שאם הן ימשיכו לפעול "מעבר לקו הירוק" הן תוכנסנה לרשימה השחורה של הארגון.

במכתב ששיגר אליהן נציב האו"ם לזכויות האדם, הנסיך הירדני זייד בן ראיד אל־חוסיין. נכתב בין היתר כי הרקע לאיום זה העובדה שהתאגידים "פועלים בניגוד לחוק הבינלאומי ובניגוד להחלטות האו"ם".