ח"כ רוזין לצד ארגון 'חותם'

בארגון 'חותם' ניסו לגייס לעמדתם חיזוק מכיוון לא צפוי ופרסמו את דברי חברת מרצ, שלא חשודה בשמרנות דתית, בנושא זימון הצעירות הדתיות לראיונות דת, "מי יחליט מי היא דתייה? אני מוטרדת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/05/18 13:07 כא באייר התשעח

ח"כ רוזין לצד ארגון 'חותם'
מיכל רוזין, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

נושא ראיונות הדת שצה"ל מזמן אליהם צעירות דתיות , אשר הועלה לסדר היום על ידי ארגון 'חותם', קיבל במושב החורף של הכנסת חיזוק מגורם לא צפוי, כך פרסמו היום (ראשון) בארגון

ח"כ מיכל רוזין ממרצ אמרה בדיון שהתקיים לפני מספר חודשים בוועדת החוץ והביטחון כי "אם באה בחורה ומצהירה שהיא דתייה ואחר כך מביאים תמונה שלה בבקיני וזאת ההוכחה שהיא לא דתייה-אז יש לי בעיה עם זה"

רוזין תהתה, "אם הבחורה טסה לחוץ לארץ ,זה אומר שלא שומרת שבת? מי קובע ,מה הקריטריונים? מי יחליט מי היא דתייה? בחורה שאומרת שהיא דתייה אבל הולכת עם בגד ים כי זה מספיק לה ,אתם תחליטו אחרת? אני מוטרדת – לא רוצה שחמישה אנשים יחליטו מה בעיניהם מתיר או מאפשר פטור מבחינה דתית או מצפונית ,לכן אני רוצה לראות את זה שחור על גבי לבן".

כזכור בשבועות האחרונים תקפו ב'חותם' את צה"ל, על כך שהוא מזמן לראיונות דת משלימים בנות שהצהירו על דתיותן לצורך קבלת פטור משירות צבאי. בצבא טענו כי הם מזמנים רק בנות שעלה חשד שהצהרתן, מסיבה זו או אחרת, אינה אמינה.

הרב אבינר תקף את הצבא בנושא ואמר בין היתר כי צה"ל הוא "צבא הצקה לישראל" וכי "אנו מתביישים מצבאנו.  צה"ל הוא תפארתנו וגאוותנו אבל בזה הוא חוטא, הוא פושע. כמובן, הוא טוען שכל הנ"ל הוא שקר. מאוחר מדי! הספקנו להקליט לפני שהוא אסר על הבנות להיכנס לראיון עם הסלולרי שלהן. צה"ל השתגע".

מי שיצא להגנת הצבא ותקף את דברי הרב אבינר ואת התנהלות חותם, היה הרב אמנון בזק שכתב בדף הפייסבוק שלו כי "לגיטימי בחברה דמוקרטית לנהל קמפיין נגד גיוס חובה לנשים, ולגיטימי שרב יחשוב שלבת דתית אסור להתגייס לצבא. אולם, לא ייתכן גיבוי דתי-רבני לשקר ולצביעות. יש בהחלט מקום לבחון כיצד בת שלא הייתה לה בעיה "מטעמי דת" ללמוד בתיכון חילוני ולהעלות תמונות לא צנועות לפייסבוק, מצהירה לפתע שאינה יכולה לשרת בצבא "מטעמי דת".

מארגון חותם נמסר בתגובה לדברי ח"כ רוזין כי "בניגוד לחוק הדורש מנערה הצהרה על שמירת כשרות ושבת, לשכות הגיוס נטלו לעצמן תפקיד של 'משמרת הצניעות' תוך חדירה ופגיעה  בפרטיותן של נערות צעירות כבר בגיל תיכון".

לדבריהם, "האבסורד והעיוות בכך שלשכות הגיוס מתיימרים לקבוע רמת דתיות על פי אורך השרוולים זועק לשמים, עד שגם חברת הכנסת מיכל רוזין ממרצ תקפה בדיון בוועדת חוץ וביטחון את סגן מפקד מיטב על כך שהם לקחו לעצמם את הסמכות לקבוע אם נערה דתיה על פי רמת צניעותה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן