באופוזיציה היו חסרי רגישות? "ביקשו מגליק להצביע על חוק המרכולים"

בקואליציה מתחו ביקורת חריפה על אי הסכמת האופוזיציה להתקזז עם קולו של חבר הליכוד שליווה את אשתו בדרכה האחרונה. דוברו של גליק אישר כי מבין תומכי חוק המרכולים היו שביקשו ממנו להגיע לכנסת "עת קבר את רעייתו". ההצבעה על החוק נדחתה בשבוע

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/01/18 08:09 טו בטבת התשעח

באופוזיציה היו חסרי רגישות? "ביקשו מגליק להצביע על חוק המרכולים"
נפטרה לילה. יפי ויהודה גליק, צילום: באדיבות המשפחה

הלוויתה של יפי גליק ז"ל, אשתו של ח"כ יהודה גליק, עוררה אמש זעם על האופוזיציה שלא הסכימה להתקזז עם קולו של חבר הליכוד בהצבעה על חוק המרכולים. היום (א') התברר שגם בקואליציה לא התנהלו ביתר רגישות כשגורמים פוליטיים פנו לגליק וביקשו ממנו, לאחר שליווה את רעייתו בדרכה האחרונה, לבוא ולהצביע.

"שמעתי שיש כוונה להקים את גליק מהשבעה כדי שיבוא להצביע על חוק המרכולים", צייץ הלילה ח"כ אורן חזן בחשבון הטוויטר שלו.

דבריו, "מעבר לכך שהאופוזיציה וחלק מהקואליציה לא בני אדם, לא מבין מה כ"כ דחוף שלא ניתן לדחות את ההצבעה בשבוע. השתגענו? לא אתן להקים אדם משבעה - תמצאו פתרון הגיוני, אחרת בזמן שגליק יוכרח להגיע אצא מהכנסת לנחם את משפחתו".

יש לציין כי דברים דומים פורסמו אמש ב"החדשות" והבוקר אישר דוברו של גליק, סעדיה גורדצקי בתכניתה של מעיין אדם בגלי ישראל את הדברים כשאמר: "אני מאשר שגורמים פוליטיים פנו ליהודה גליק, עת קבר את רעייתו, בבקשה להגיע להצבעה לכנסת".

בתוך כך החליטה אמש הקואליציה לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק המרכולים לאחר שהגורמים בה הבינו כי לא ניתן להשיג רוב שיתמוך בו.

"בעקבות איסור הרופאים לשחרר את השר דוד אזולאי הנמצא לאחר טיפול רפואי מורכב", נמסר בהדעה, "ובעקבות נבצרותו של ח"כ יהודה גליק לאחר מות אשתו, ובהיעדר כל אפשרות לקיזוז מצד האופוזיציה או מצד ישראל ביתנו, הוחלט על ידי ש"ס ויהדות התורה להעלות את חוק המרכולים להצבעה בשבוע הבא".