השר בנט: "‏אסור לשחרר מחבלים חיים תמורת גופות חיילינו"

גורמים בארגון הטרור טענו בעיתון לבנוני, כי השלב הראשון בעסקה מול ישראל צפוי לכלול שחרור של 25 מחבלים תמורת מידע על גורל הישראלים שבידם. בישראל מכחישים את הדיווחים. משפחת גולדין: "אסור לנו לשחק לידי חמאס ומערכת הדיסאינפורמציה שלו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/07/17 09:49 טו בתמוז התשעז

השר בנט: "‏אסור לשחרר מחבלים חיים תמורת גופות חיילינו"
לאה גולדין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

האם ישראל והחמאס בדרך לעסקה, שבמסגרתה ישוחררו מחבלים תמורת מידע על הישראלים שמוחזקים בעזה? מקורות מארגון הטרור דיווחו בסוף השבוע על התקדמות משמעותית במשא ומתן, אך בצד הישראלי מיהרו לצנן את הדברים.

לפי הדיווח בעיתון הלבנוני אל־אחבאר, גורמים בחמאס טענו כי הם וישראל קרובים להשלמת במהלך הראשון בעסקת חילופי השבויים. לטענתם, בדומה לעסקת שליט, בתוך שלושה חודשים ישוחררו 25 מחבלים תמורת מידע על גורלם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול הי"ד ושל האזרחים אברה מנגיסטו, הישאם א־סייד וג'ומעה אבו־ענימה.

יש לציין כי בעוד ישראל מתייחסת לחיילים ככאלה שאינם בין החיים, בארגון הטרור מתעקשים לכרוך אותם כמקשה אחת עם האזרחים המוחזקים בשבי. השלב השני בעסקה, כך נמסר בהמשך הדיווח, הוא החזרת הישראלים תמורת שחרור גדול יותר של מחבלים ובהם, מרוואן ברגותי ומנהיג החזית העממית אחמד סעדאת.

גורמים ישראלים שמעורים במשא ומתן, שוללים את הדיווחים וטוענים כי למרות שחלה התקדמות בניסיונות לשחרר את הישראלים, אין מדובר בהתקדמות משמעותית וכי הדרך למציאת הפתרון עוד ארוכה. לדבריהם, גם אם תהיה עסקה, לא יהיה שחרור אסירים מצד ישראל תמורת מידע בלבד.

שר החינוך נפתלי התייחס הבוקר (ראשון) לדיווחים ואמר: "אסור לשחרר מחבלים חיים תמורת גופות חיילינו.יש להגביר את הלחץ ולהכאיב לחמאס כך שלא ישתלם לו להמשיך להחזיק הגופות".

"‏חטיפה צריכה להיות נטל ולא נכס", המשיך בנט. "מחבלים ששוחררו בעסקת שליט חזרו ורצחו יהודים רבים. מנהיג חמאס יחיא סנוואר, ששוחרר גם הוא בעסקת שליט, עסוק כולו בתכנון רצח יהודים. עם כל הכאב, עלינו לעמוד חזקים".

משפחת גולדין הגיבה לפרסומים ואמרה: "אנו, כמשפחה, לא קיבלנו כל דיווח מגורם ישראלי רשמי על מגעים כלשהם ולכן אנו ממשיכים לשאת תפילות לשובו של הדר". לדבהריהם, הם "מקבלים את המידע רק מגורמים ישראלים רשמיים. אסור לנו לשחק לידי חמאס ומערכת הדיסאינפורמציה שלו". ממשפחת שאול נמסר: "נחשפנו להתפתחות בתקשורת בלבד ואין אנו יודעים כלל אם מדובר באינפורמציה נכונה".