הרב אליהו: "שיח עם צה"ל, בזכות עמדת הרבנים"

הרב התייחס בכנס מתגייסים בשדרות להצהרות המרוככות של הרמטכ"ל וראש אכ"א בנושא שילוב לוחמות, "כשהתחלנו לדבר אמרו: 'מי אתם שתדברו'. כשאתה אומר דבר תורה ולא מתקפל אז מכבדים את זכותך לומר דעה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/02/18 11:58 ד באדר התשעח

הרב אליהו: "שיח עם צה"ל, בזכות עמדת הרבנים"
תמונת ארכיון. הרב אליהו, צילום: הרמב"ם היומי

הפסקת אש? הרב שמואל אליהו שוחח אמש (ראשון) בכנס מתגייסים בישיבת שדרות וניתח בצורה מעניינת את התבטאויותיהם של ראשי הצבא ביחס לשילוב לוחמות בצבא.

"כשהתחלנו לדבר אמרו: 'מי אתם שתדברו'. ניסו להשתיק אותנו", אמר רב העיר צפת בכנס, "אבל אנחנו לא באנו מכוח עצמנו. יש לנו מלחמה אישית עם מישהו?".

כזכור הרב אליהו התבטא לאחרונה מספר פעמים בחריפות נגד הרמטכ"ל וצה"ל בכל הקשור לשירות המשותף, כשיותר מכל זכורה קריאתו לראש הממשלה לפטר את רא"ל גדי איזנקוט. על אמירה זו הגיב דובר צה"ל ואמר כי מדובר באמירות "מיותרות".

עם זאת, לאור התבטאויות שונות ומרוככות יותר של איזנקוט והאלוף אלמוז בנושא שילוב נשים ביחידות לוחמות, הפגין הרב אופטימיות לגבי העתיד, "אחרי שבוע שבועיים פתאום אומר הרמטכ"ל בכנסת: אנחנו לא רוצים בצבא אג'נדות פמיניסטיות ואנחנו לא נערבב אותם בכל החילות. כך גם ראש אכ"א. סוף סוף יש שיח. שיח ענייני".

לדבריו, השינוי במגמה הצה"לית הגיע רק מתוקף עמידתם הנחושה של הרבנים, "זה בא מתוך העצמה של כל רבני ישראל, ובראשם הראשון לציון הרב יצחק  יוסף, שאמרו דבר תורה שצריך להישמע. כשאתה אומר דבר תורה ולא מתקפל אז מכבדים את זכותך לומר דעה ולהתמודד אותה ולחפש פתרון. אנחנו גם אוהבים את צה"ל, גם רוצים לחזק את צה"ל וגם לשמור על התורה".

הכנס, שנערך אתמול בישיבת ההסדר בשדרות, היה בסימן השקת ספרו החדש של הרב דרור אריה ועסק בהתמודדויות שצפויות להיות לתלמידי הישיבה שעתידים להתגייס בעוד מספר שבועות. יש לציין כי עוד לפני האירוע התבטאו חלק ממארגניו נגד התנהלות הרבנות הצבאית, מה שעורר את חמתם של צה"ל, הרב דרוקמן ואגוד ישיבות ההסדר שהוציא הודעת התנערות מהכינוס.