הקבינט החליט על הסרת גלאי המתכות. מצלמות חכמות יוצבו בתוך חצי שנה

החלטת ראש הממשלה והשרים התבססה על עמדתם המקצועית של המשטרה והשב"כ. עלות הצבת המצלמות המיוחדות כ-100 מיליון ש"ח. בירדן טוענים כי הסכמתם לאפשר למאבטח הישראלי לחזור לארץ קשורה להסרת המגנומטרים. לשכת ראש הממשלה: "לא הייתה דרישה ירדנית לכך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/07/17 07:28 ב באב התשעז

הקבינט החליט על הסרת גלאי המתכות. מצלמות חכמות יוצבו בתוך חצי שנה
מתפללים ליד המגנומטרים, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

בעקבות המלצת גורמי הביטחון, לרבות משטרת ישראל והשב"כ, החליט הלילה (שלישי) הקבינט על הסרת המגנומטרים מהכניסה להר הבית והצבת מצלמות חכמות במקומם.

כבר במהלך הלילה הסירו כוחות המשטרה את גלאי המתכות ולפי החלטת הקבינט המדיני-בטחוני, המצלמות אמורות להיות מותקנות בפרק זמן של עד חצי שנה בעלות של כ-100 מיליון ש"ח.

מדובר במאות מצלמות מיוחדות שירשתו את העיר העתיקה והכניסה למתחם הר הבית. הן יכולו לזהות תווי פנים ולאתר נשקים מסוגים שונים במידה וינסו להבריח אותם פנימה. במקביל להצבת המצלמות הוחלט על עיבוי משמעותי של העיר העתיקה בשוטרים, זאת כדי ליצור ביטחון רב יותר עבור המבקרים באיזור.

נדב ארגמן, ראש השב"כ

נדב ארגמן, ראש השב"כצילום: יונתן סינדל פלאש 90

החלטת הקבינט נשענה בין היתר על העסקה שרקם ראש השב"כ, נדב ארגמן, שחזר משהות קצרה בירדן. ארגמן נועד אתמול בעמאן עם גורמים ירדנים בנוגע לתקרית שאירעה שלשום, במהלכה ירה איש ביטחון ישראלי בצעיר ירדני שדקר אותו כשירדני נוסף, נהרג כתוצאה מהאירוע.

ראש השב"כ תיחקר את האירוע מקרוב ואף איפשר לחוקרים ירדנים להיחשף לחומרי החקירה ומצלמות האבטחה, זאת כדי שיווכחו שפעולת המאבטח נבעה מהגנה עצמית בלבד. בסופו של דבר הוחזר המאבטח ארצה

הירדנים טענו כין חזרתו של המאבטח הישראלי ארצה הותנתה בהסרת המגנומטרים, אך בלשכת ראש הממשלה אמרו מנגד שאין לכך כל קשר: "המגעים בין ישראל לבין ירדן התנהלו ביממה האחרונה, באווירה של שיתוף פעולה. לא הייתה דרישה ירדנית לכרוך את שובו של המאבטח בהסרת המגנומטרים בהר הבית".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן