הורים זועמים: עיריית ירושלים מפנה גן של הציונות הדתית

גן דתי לאומי בשכונת גבעת מרדכי בעיר, עומד לפני פינוי ומעבר למקום אחר. לטענת ההורים מדובר בהתנהלות בעייתית המעלה שאלות רבות. חלק מחברי המועצה טוענים כי דיל פוליטי נרקם בין ברקת לנציגים החרדיים. קינג: "מהלך של ניר ברקת לפגוע בציבור הדתי-לאומי". עיריית י-ם: "פניית ההורים המבקשת לשנות את סבב הגנים הגיעה לעירייה ומטופלת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/07/17 11:57 כו בתמוז התשעז

הורים זועמים: עיריית ירושלים מפנה גן של הציונות הדתית
בעירייה רוצים לפנות את הגן, צילום: באדיבות המצלם

הורים לילדים מגן בשכונת גבעת מרדכי טוענים, כי עיריית ירושלים מתנהלת בצורה תמוהה שפוגעת בילדיהם ובציבור הדתי לאומי במקום, זאת על מנת לאפשר הקמת גן לאוכלוסיה החרדית. לטענת חלק מחברי העירייה מדובר בדיל פוליטי שרקם ברקת עם נציגי הציבור החרדים.

בשכונת גבעת מרדכי פועל גן בעל צביון דתי לאומי, בו מתכנסים בכל בוקר 34 ילדים. בימים האחרונים קיבלו ההורים הודעה בדבר פינוי המקום לטובת גן לאוכלוסיה החרדית.

במכתב ששלחה אתמול (רביעי) אחת האמהות בגן, לראש העיר ניר ברקת ולחברי מועצה נוספים כמו סגן ראש העיר עפר ברקוביץ' ואריה קינג, היא התלוננה בשם שאר ההורים על מהלך שלדבריה מהווה פגיעה בהם ובילדים. "אנחנו הורי המעון הופתענו לקבל היום הודעה בדבר פינוי הגן של ילדנו והפיכתו לגן חרדי".

בעירייה החליטו להעביר את ילדי הגן לאחת מכיתות בית הספר הסמוך, אך לטענת ההורים מדובר בהחלטה בעייתית ואינה מובנת, "הגן של הודיה מונה כיום 34 ילדים רשומים לקראת שנת הלימודים הבאה. הכיתה בבית הספר יכולה למנות על פי תקן 28 ילדים בלבד. כלומר האגף המחשיב את עצמו ל"פדגוגי " יעביר 6 ילדים קטנים לאחר החגים לגנים אחרים בלי להתחשב ברגשותיהם ולאחר שכבר יעברו תקופת הסתגלות בגן הודיה".

מעדיף את הציבור החרדי? ברקת

מעדיף את הציבור החרדי? ברקתצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יש לציין כי במעמד הרישום לגן, ההורים נרשמו בידיעה שהצוות החינוכי הקיים הוא זה שילווה את ילדיהם במהלך השנה. כעת הם דורשים לקבל את השירות המלא עליו שילמו ולא לעבור למקום אחר.

טענה נוספת שעלתה מצד ההורים היא בשכונה קיימים גנים אחרים שמצבתם אינה מלאה ובעיניהם זה תמוה שדווקא את הגן עם התפוסה המלאה בחרו להעביר למקום אחר.

בהמשך כותבת האמא כי הם לא מתכחשים לעובדה שיש צורך בגן חרדי נוסף, אך אין כל צורך לפעול כפי שפועל העירייה כשרק בשנה שעברה, "2 גנים חרדים קיבלו מבנה קבע מול ישיבת חברון, כאשר 2 גנים דתיים לאומיים אחרים קיבלו קרוואנים".

לסיום נכתב במכתב: "אנחנו דורשים מהעירייה לטפל בהחלטה הכה לקויה ולדאוג לתושבים של השוכנה כמצופה. גבעת מרדכי הוא גן עדן קטן בהתייחס ליחסים בין המגזר החרדי והדתי לאומי. לא אפשרי שהחלטות פזיזות של העירייה כל שנה יעוררו מחלוקת פנימית בגלל חוסר מחשבה מעמיקה בסוגיות הגנים בשכונה. בעוד שנה יתקיימו בחירות ואנחנו מצפים לראות מי באמת דואג ומתייחס לתושבים".

הורים נוספים כתבו לסגן ראש העיר ויו"ר סיעת התעוררות עפר ברקוביץ כי "לא יתכן שמבצעים מחטף כזה בחודש יולי" לדבריוהם "אין שום היגיון במהלך הזה. הוא מעמיד גם את הגננות וגם אותנו ההורים ובטח את הילדים הרכים,במצב בלתי נסבל".

עוד כתבו ההורים כי הפתרון הלא הגיוני הזה לא יכול להוות מקום חילופי ראוי. מה גם שהמעבר מתוכנן להיות  אחרי תחילת השנה (אולי בתקופת החגים) ואחרי שנתיים שוב הגן יצטרך לעבור".

הדרישה לישיבה בעירייה

הדרישה לישיבה בעירייה                                                                              צילום: ללא קרדיט

חברי מועצה רבים פנו אתמול לראש העיר ברקת, בדרישה לזמן ישיבה דחופה בנוגע לחלוקת משאבים ציבוריים בעיר. "הופתענו לשמוע" הם כתבו "כי הגעת להסכמות עם להסכמות לחלוקת משאבים ציבוריים בעיר ירושלים, ללא שיתוף נבחרי הציבור וללא דיון במועצת העיר ירושלים".

על הדרישה לקיים ישיבה בהולה שלא מן המניין חתומים בין היתר אריה קינג, עפר ברקוביץ', דב קלמנוביץ, חנן רובין ואחרים.

חבר מועצת העיר אריה קינג אמר בתגובה לדברים כי זה "פרק נוסף במהלך של ניר ברקת לפגוע בציבור הדתי-לאומי בעיר. אני קורא לכל אנשי הציונות הדתית בליכוד, להתגייס להסרת כל המכשולים וביטול כל ההחלטות של ברקת שתכליתם אחת: פגיעה בציבור הדתי-לאומי בירושלים".

גורם בעירייה מסר בתגובה לדבריו של קינג כי אצלו "שוב הכל כיסאולוגיה ולא אידאולוגיה ולכן קינג משלב ידייים עם נציגת מרצ לורה ורטון במטרה לפגוע בתהליך הידברות משותף של כלל המגזרים החילוני הדתי לאומי והחרדי וזאת כמובן מתוך תסכול פוליטי ואישי  לאחר שלא מונה לתפקיד סגן ראש העיר כפי שדרש".

לדבריו, "ברקת שותף אמיתי ונאמן של הציונות הדתית וימשיך לחזק ולהעצים את החינוך הדתי לאומי בירושלים שנמצא בפריחה הגדולה ביותר אי פעם".

ברקוביץ אמר גם הוא כי הוא לא ייתן יד לפגיעה של ראש העיר בציבור הירושלמי בכלל ובציבור הציונות הדתית בפרט, "לא יעלה על הדעת שעבור הסכמים פוליטיים ייפגעו תושבים. בכוונתי להפגש עם ההורים ולבחון יחד איתם את המאבק על השארת הילדים בגן. המאבק על הגן הקטן בגבעת מרדכי הוא אחד המאבקים על צביונה של העיר כולה".

המשנה לראש עיריית ירושלים ונציג האיחוד הלאומי בעיר דב קלמנוביץ', התייחס גם הוא לנושא ואמר כי "בכל יום בימים האחרונים נחתה על ראשנו בשורה מרה חדשה, פרי ההסכם שנעשה עם החרדים על חשבון הציבור הציוני דתי בירושלים".

לדבריו, "סגירת בתי ספר ועכשיו גם גנים. גבעת מרדכי היא שכונה ציונית דתית בהגדרתה ולכן המכה אנושה יותר... אני קורא לראש העיר ניר ברקת לעצור את הפגיעה האנושה בציבור הציוני דתי בירושלים שהוא ציבור שתורם לכלכת העיר, ערכיותה והתפתחותה ונוטל חלק בכל משימות ואתגרי העיר".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה כי "בשנה שעברה סוכם על סבב מבנים בשכונת גבעת מרדכי. במסגרת הסבב נבנים גני ילדים באופן מואץ במטרה לאפשר מבנים תקניים לכלל הצרכים. פניית ההורים המבקשת לשנות את הסבב הגיעה לעירייה ומטופלת.

בנוסף מקדמת העירייה את הרחבת בי"ס הממ"ד ומקימה אגף חדש שיאפשר את צמיחתו והרחבתו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן