ההורים בגבעת שמואל: "ראש העיר עוסק במלחמה בתלמידות בנות 12"

לטענת ההורים לשכת שר החינוך הציעה לראש העיר "הצעות מפליגות הכוללות תקציבים משמעותיים", במטרה לבטל את סירובו לאפשר לבנות ללמוד באולפנה מחוץ לעיר, אך "לצער ולתדהמת כולם הוא סירב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/09/17 22:50 י בתשרי התשעח

ההורים בגבעת שמואל: "ראש העיר עוסק במלחמה בתלמידות בנות 12"
רוצות ללמוד בצפירה. ההורים ובנותיהם, צילום: ללא קרדיט

כחודש מפתיחת שנת הלימודים ועשרות הבנות מגבעת שמואל עדיין לא לומדות באולפנה שהן והוריהם חפצים בה. זאת לאחר שלדברי ההורים גם ניסיון ההתערבות של שר החינוך נפתלי בנט לא צלח.

צוות ההורים נאבק מזה מספר שבועות באי הסכמתו של ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני, לאפשר לבנותיהם ללמוד באולפנת צפירה שביישוב הסמוך לעיר. היום (חמישי) הם פרסמו הודעה לפיה לשכתו של שר החינוך נפתלי בנט ניהל בימים האחרונים מגעים ישירים עם העירייה בניסיון לפתור את המשבר.

לטענתם, במסגרת המשא ומתן "הוצעו לראש העיר הצעות מפליגות הכוללות תקציבים משמעותיים ביותר לטובת האולפנה המקומית והסדרת התחום בדמות מכסות מסודרות לשנים הבאות".

 "לצער ולתדהמת כולם", המשיכו ההורים לטעון, "ראש העיר סירב להצעות אלו. במקום לעסוק בהשקעה באולפנה המקומית ובהפיכתה למוסד רצוי ונחשק על ידי כל בנות העיר, עוסק ראש העיר במלחמה בתלמידות בנות 12 שלומדות בכיתות ומבקש להוציא אותן מכיתותיהן. ראש העיר הודיע שילך לאחר יום הכיפורים לבית המשפט תוך בזבוז משווע של כספי ציבור (גם לא מרוויח וגם מבזבז!) כאשר סיכויי הצלחתו במשפט מוטלים בספק".

 לפני פחות מחודש פורסם כי ההורים הקימו לבנות מסגרת אלטרנטיבית, במהלכה לומדות התלמידות בעזרת מורים שנשכרו על ידי הוריהן וכן על בסיס ההורים עצמם. אחד מהם סיפר ל'כיפה' כי הם אף עירבו בפרשה את השר בנט שהבטיח לפתור את הבעיה, "נראה שראש העיר טיפס על עץ גבוה והוא מסרב לרדת ממנו".

על אף פניית 'כיפה', בעיריית גבעת שמואל סירבו להגיב לידיעה.