הבית היהודי על ח"כ שטרן: "שלא יחלק ציונים"

מנכ"ל המפלגה ניר אורבך התייחס לדברים שאמר חבר יש עתיד, על ההבדלים בין דתיות שמתגייסות לאלה שלא ועל ההשוואה בין רבנים לשוברים שתיקה. חותם: "שיח רדוד ומתלהם. שטרן משולי השוליים של הציונות הדתית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/02/18 13:55 כ בשבט התשעח

הבית היהודי על ח"כ שטרן: "שלא יחלק ציונים"
תוקף את שטרן. ניר אורבך, צילום: דוברות

בבית היהודי תקפו היום (שני) את ח"כ אלעזר ששטרן על ההשוואה שערך בין בנות שמתגייסות לאחרות ובין רבנים המתנגדים לגיוס נשים לארגוני שמאל קיצוני.

"עדיף שח"כ שטרן לא יחלק ציונים", אמר מנכ"ל המפלגה ניר אורבך שהוסיף כי "כרגיל, מפלגת יש עתיד עסוקה בחרחור ריב בתוך עם ישראל ולא בהפצת אהבת ישראל". 

לדבריו, "כנראה שהציונות הדתית היא מטרה נוחה. אחרי ההתנפלות של יו"ר הסיעה, עופר שלח, על ישיבות ההסדר ממשיך שטרן באותו קו. מפעל השירות הלאומי הוא מפעל אדיר עם בנות נפלאות, מלח הארץ".

לסיום ציין אורבך כי "הגיע הזמן שיש עתיד תבחר מטרות אחרות, שבהן באמת צריך לטפל, כמו ח"כים מהרשימה המשותפת שחותרים באמירותיהם תחת יסודות המדינה".

מנכ"ל חותם, עמיטל בראלי, אמר בתגובה לדברים כי "ח"כ שטרן, הידוע בשיחו הרדוד והמתלהם, החליט לחלק ציונים לבנות המשרתות בשירות לאומי ותורמות במסירות אין קץ למדינת ישראל.

"להזכיר, המדובר בצעירות אשר ממשיכות לממש את דרך המלך של הציונות הדתית, ולפיה שירות משמעותי ותרומה למדינת ישראל לבת הדתית הינה במסגרת השירות הלאומי".

עוד הוא ציין כי "ח''כ שטרן מייצג קו משולי השוליים של הציונות הדתית, המבקש בכל אמצעי, כולל לעג, זלזול והפרחת נתונים שקריים, למשוך את הנערות לשירות הנוגד את עולמן הערכי. הרוב הברור של הבנות תמשכנה לתרום במסגרת השירות הלאומי למרות דברי הבלע".

מוקדם יותר התראיין ח"כ שטרן לרדיו דרום 101.5FM ואמר כי "הבנות שמתגייסות לצה"ל מקרב בוגרי הציונות הדתית במוסדות החמ"ד, הרמה שלהן גבוהה יותר מאלה שאינן מתגייסות". בהמשך הוא אמר כי הוא לא מבין "מה ההבדל בין שוברים שתיקה לבין רב שקורא לא להתגייס מכל מיני סיבות אחרות".