בשל איומים: רחלי איבנבוים פורשת מהמרוץ למועצת העיר ירושלים

איבנבוים, המתמודדת החרדית ברשימת "הבית היהודי" בבחירות המקומיות בירושלים, קיבלה איומים ולחצים מצד המגזר החרדי, שהביאו אותה להודיע על פרישה מהמרוץ

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 03/09/13 14:15 כח באלול התשעג

בשל איומים: רחלי איבנבוים פורשת מהמרוץ למועצת העיר ירושלים

המתמודדת החרדית ברשימת ”הבית היהודי“ בבחירות המקומיות לירושלים, רחלי איבנבוים, החליטה לפרוש מהמרוץ ולא להתמודד בבחירות במסגרת הרשימה, זאת לאחר לחצים ואיומים שקיבלה מצד המגזר החרדי בימים האחרונים, מאז פורסם דבר התמודדותה.

איבנבוים, חרדית, הינה תושבת שכונת מאה שערים בת 28 המשמשת כמנכ"לית ארגון "מאיר פנים-כוח לתת", העוסק בעיקר בביטחון תזונתי ובמיגור הרעב. אחד הפרויקטים שיזמה הוא "כרטיס אשראי" לנזקקים, באמצעותו ניתן לרכוש מוצרי מזון בלבד, והוא חסום לרכישת משקאות אלכוהוליים וסיגריות במרכולים השונים. הכרטיס מחולק באמצעות עובדות סוציאליות של לשכות הרווחה, לפי רשימות שמיות שמועבר אליהן מהארגון. בנוסף, איבנבוים פעילה במיזמים שונים למען קידום נשים חרדיות בתחום התעסוקה.

איבנבוים הסבירה היום את פרישתה מהמרוץ ואמרה לעיתון ”ידיעות אחרונות“ כי ”פשוט לקחו את כל רצף האיומים שאפשר לאיים בו על אדם חרדי והפנו אותו כלפיי. שזה אומר להעיף את הילדים שלנו ממוסדות החינוך וכן לנדות אותי ואת משפחתי מבית הכנסת ומהקהילה. הבהירו שאני צריכה לבחור אם להיות חרדית או להמשיך לרוץ“.

שקד: הנה חרדית אחת שרצתה להנהיג - ולא נתנו לה

מהבית היהודי נמסר: "הבית היהודי חרטה על דגלה את האחדות בירושלים, לא ניתן לירושלים להפוך לעיר של מחלוקות. אנחנו פועלים להביא לירושלים רשימה עם נשים, חרדים וחילונים, ולשמחתנו מקבלים פניות רבות בנושא דווקא לאור מה שנעשה לרחלי. לא ניתן לקיצוניות ולמחלוקות להרים ראש בירושלים".

יו“ר סיעת ”הבית היהודי“, ח“כ איילת שקד, התייחסה היום להתרחשויות סביב איבנבוים וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי ”רחלי איבנבוים, אישה גיבורה. רחלי, חסידת גור, החליטה להתמודד ברשימת הבית היהודי למועצת עיריית ירושלים. אתמול היא קיבלה אולטימטום, או שאת מסירה את מועמדותך או שילדייך נזרקים ממוסדות החינוך ובעלך מפוטר. מכיון שרחלי לא רצתה שחייה יהרסו היא בחרה להסיר את המועמדות. עד עתה טענו פוליטיקאים חרדים שאין נשים חרדיות בפוליטיקה כי הן לא רוצות. אז הינה אחת שרצתה ולא נתנו לה“.

גם ח“כ עליזה לביא גינתה את האיומים מצד המגזר החרדי ואמרה היום כי ”אחד הטיעונים המקובלים בקרב ההנהגה החרדית לחוסר הייצוג הנשי בתפקידי הנהגה הוא ש"הנשים עצמן לא רוצות בכך". היום קיבלנו הוכחה נוספת שאין קשר בין טענה זו לבין המציאות. לא ניתן להשלים עם מצב בו נשללת מנשים חרדיות הזכות הבסיסית ביותר בדמוקרטיה מתוקנת וזו הזכות לבחור ולהיבחר. בדיוק מהסיבה הזו אנו מקיימים בוועדה לקידום מעמד האישה קשר ישיר ללא תיווך עם הנשים החרדיות, שמשתתפות כמשקיפות בדיוני הוועדה ואף קיימנו דיונים בנושאים ספציפיים הנמצאים על סדר יומה של האישה החרדית. רבים נזעקים במקרים של הדרת נשים במרחב הציבורי אך מתעלמים מיכך כאשר זה קורה במקום החשוב ביותר“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן