בעקבות הטענות: מפגש פתוח עם בנות השירות הלאומי

מנכ"ל הרשות לשירות לאומי-אזרחי הודיע כי לאחר חגי תשרי הוא ייפגש עם "כל מתנדב שחש שנעשה לו עוול או שלא טופל כראוי". זאת בעקבות הטענות הקשות על תנאי השירות של הבנות ולאור קמפיין הרשת שעלה בנושא

חדשות כיפה משה ויסטוך 10/10/17 08:50 כ בתשרי התשעח

בעקבות הטענות: מפגש פתוח עם בנות השירות הלאומי
באנו לעשות טוב, צילום: Yossi Zamir/Flash90

לא נשארו אדישים: מנכ"ל רשות השירות לאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי, עתיד לקיים בשבוע הבא מפגש פתוח עם בנות שירות לאומי ובעבר ובהווה כתגובה לפרסומים השונים על תנאי הבנות ועל רקע עליית קמפיין הרשת בנושא.

ביום חמישי הבא צפוי ג'רבי להיפגש במשרדו שבירושלים עם כל מי שתחפוץ להגיע ולשטוח בפניו את את הבעיות שבהן היא נתקלת או נתקלה בעבר במסגרת השירות הלאומי שלה.

לפגישה, שכאמור נקבעה לאחר סוכות, הוזמנו גם נציגי עמותות השירות הלאומי אשר מלווים את המתנדבים ואחראים על פעילותם, במטרה ללמוד על הפערים שעולים מהשטח. ברשות הבהירו כי "מדובר בפגישה פתוחה, אליה מוזמנים כל מי שחפצים להשמיע קולם, למצוא פתרונות לבעיות ולשפר את מערך השירות הלאומי".

הרקע ליוזמתו של מנכ"ל הרשות היא הפרסומים השונים ועדויות בנות שירות מההווה והעבר שהתלוננו על תנאי שירות קשים כמו משכורות נמוכות, תהליך קבלה בעייתי שמנציח אפליה, הכשרה לקויה, יחס מזלזל בחלק מהמקומות ועוד. בעקבות הדיווחים נוצר קמפיין #אתמיזהמשרת שלטענת אחת ממקימותיו,רחל לאישנר, נועד להשמיע את זעקת בנות השירות לדורותיהן, "אנחנו בוגרות השירות הלאומי. חווינו עוולות במערכת, שמענו ונחשפנו לסיפורים של חברותינו. אנחנו לא מוכנות לקחת על כתפינו את האחריות העצומה בידיעה שהמערכת רקובה ולהמשיך לשתוק".

בנוסף לכך כנגד טענות שונות שהושמעו בגנות היוזמה, על כך שהיא נועדה לשרת את תומכי גיוס הבנות ולקעקע את השירות הלאומי, כתבה לאישנר: "לא, אנחנו לא מבקשות שבנות הציבור הדתי יתגייסו לצה"ל. ההתנדבות בשירות לאומי כל-כך חשובה לקיום מדינת ישראל".

מזמין את את הבנות למפגש פתוח

מזמין את את הבנות למפגש פתוחצילום: פלאש 90. הדס פרוש

ברשות לשירות לאומי-אזרחי הדגישו כי, מעבר למפגש המתוכנן, הם פועלים בשיתוף עם השר הממונה על הנושא אורי אריאל "במטרה לשפר ולהיטיב עם תנאי המתנדבים, פעולות אותן הגדיר כאחד מיעדיו המרכזיים בתפקידו". ברשות הוסיפו כי במקביל לעליה, שלטענתם קיימת בהיקף מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי בשנים האחרונות, הם פועלים "לחיזוק מעמדם ולהשוואת תנאיהן לאלו של חיילי צה"ל. נסיעות חינם בתחבורה הציבורית, ביטוח חיים, ביטוח שיניים וכן השוואת ההטבות המגיעות בסיום השירות, הם רק חלק מן היוזמות שנכנסנו למען המתנדבים, כאשר הרשות ממשיכה לפעול על מנת לשפר ולהיטיב את תנאי השירות".

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי: "עם תחילתה של שנת השירות, ולאור התלונות הנשמעות, אני מבקש לפגוש ולהקשיב, להתייחס וללמוד את הטענות שעולות מכל מתנדב שחש שנעשה לו עוול או שלא טופל כראוי. מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי פועלים ללא לאות למען המדינה והחברה ויחד עם השר הממונה אורי אריאל, אנו מעוניינים להעניק להם תנאי שירות הוגנים וראויים שיאפשרו למתנדבים שירות טוב, איכותי ומשמעותי שיתרום למדינה ולחברה ויחד עם זאת גם למתנדבים".

 

מעבר לכך אמרו ברשות כי כל מתנדבת שנתקלת בבעיה או קושי, רשאית לפנות לרכזות ולעמותות המפעילות וכן ליחידה העוסקת בפניות הציבור מטעם הארגון. כמו כן הם ציינו כי " המפגש יתקיים ביום חמישי, כ''ט תשרי ה'תשע''ח (19/10/17) בשעה 12:15 במשרדי רשות השירות הלאומי-אזרחי, רחוב קלרמון גאנו 3 ירושלים".