"מגבים את רה"מ, הבית היהודי מפלגה נאמנה בשלטון"

השר בנט התייחס בישיבת סיעתו להמלצות נגד רה"מ, ולקריאתו של לפיד להקים ממשלה ללא נתניהו בראשותה: "זה לא על הפרק, אנחנו ממשיכים כרגיל". על נתיב האבות אמר: "עוד היום על המדינה לבקש דחיית ביצוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/02/18 15:43 ד באדר התשעח

"מגבים את רה"מ, הבית היהודי מפלגה נאמנה בשלטון"
נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

"תנועת הבית היהודי ממשיכה להיות מפלגה נאמנה בשלטון ובקואליציה הלאומית הנוכחית. אנחנו מגבים את ראש הממשלה", כך אמר היום (ב') שר החינוך נפתלי בנט במהלך ישיבת סיעת הבית היהודי, על רקע המלצות המשטרה נגד ראש הממשלה

בנט התייחס גם לדברי הביקורת שהשמיע על נתניהו בשבוע שעבר בכנס מרכז השלטון המקומי, בהם אמר כי "ראש הממשלה צריך לשמש דוגמה, קבלת מתנות בהיקף כה רחב איננה עומדת בציפייה של אזרחי ישראל". לדבריו, "אני מבדיל הבדלה עמוקה בין הפן הערכי שאליו התייחסתי לבין הפן הפלילי".

הוא הוסיף כי "אנחנו סומכים את ידינו על רשויות החוק. אני באמת באמת מאחל שראש הממשלה יצא נקי מכל העסק הזה. בסופו של דבר זה חשוב למדינת ישראל ואני מאחל זאת גם ברמה האישית.

בנוגע לקריאתו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, להקים ממשלה חלופית של הליכוד ללא נתניהו בראשותה, אמר בנט: "זה לא על הפרק. אני מבטא כאן אמירה ברורה של כל המפלגה - אנחנו מגבים את ראש הממשלה נתניהו, הוא ראש הממשלה של כולנו.

"יש תהליכים שקורים. לא נבצרות ולא שום דבר מהסוג הזה. יש כאן ממשלה טובה והגיע הזמן שמדינת ישראל והציבור הישראלי הקו שלהם יחלחל גם לאמצעי התקשורת שאולי מבלבלים קצת בעניין הזה. אנחנו ממשיכים כרגיל".

בנט התייחס גם לפינוי הקרב בשכונת נתיב האבות, ואמר: "שְעון החול לשכונת נתיב האבות הולך ומתקדם. הבוקר התקיימה, לבקשתנו, פגישה של ראשי מפלגות הקואליציה בהובלתו של ראש הממשלה, על מנת להאיץ את מתווה הפתרון.

"עוד היום על המדינה לבקש דחיית ביצוע, על מנת לאפשר מַעֲבַר תושבים מדלת לדלת בלי תחנת ביניים ולצמצם את הפגיעה המיותרת במשפחות ובילדים. ראש הממשלה הודיע שהוא לוקח אחריות והובלה על התהליך, ואנחנו מודים לו על כך ונגבה אותו. במסגרת המתווה עלינו להוביל גם לְפתרון בטווח הארוך להסדרת יישוב הקבע ולא רק לפתרון הביניים. נמשיך לסייע בכל כוחנו".

שר החינוך התייחס גם לסערה סביב דבריו של ראש ממשלת פולין בנוגע לשואה, ואמר: "במהלך השבת שוב נשמעו דברי הֵבֶל מטעם הממשל הפולני והעומד בראשו. האמת ידועה לנו: אף חוק או אמירה לא ישנו את פני ההיסטוריה הנוראה שהתרחשה על אדמת פולין.

במהלך השבועיים האחרונים הגיעו אליי מאות פניות הקוראות לביטול מסעות הנוער לפּולין, על מנת כביכול להעניש, את פולין. שקלתי זאת לעומק והחלטתי להמשיך את המסעות לפולין. הפתרון כנגד הכחשת השואה הוא לימוד השואה. מטרת המסעות היא להנחיל את זִיכְרון השואה, והן הכלי היעיל ביותר לכך היום. ההכנות, הכרת חיי יהודי פולין, ומעל הכל – הביקור באושוויץ-בירקנאו הם ללא תחליף. אנחנו לא נעניש את עצמנו בשל התנהלות ממשלת פולין. המסעות הם התשובה לאלו המנסים לעוות את האמת.

הוא הוסיף כי "יש פה באמת דיסוננס. ממשלת פולין בהווה בסך הכל מתנהלת בידידות, אבל יש פה פער רציני וחמור בנוגע לתפיסתה את מהלכי הציבור הפולני או חלק גדול ממנו במהלך השואה. אני מגבה את התהליך האחראי והנכון שמתנהל כרגע - ללבן אתת הדברים ולעמוד על האמת".

בנוגע להסלמה בדרום אמר בנט: "בסוף השבוע נפגעו ארבעה לוחמי צה"ל בְּפיצוץ מִטעַן על גֶדֶר-המערכת בגבול רצועת עזה. מכאן כולנו שולחים איחולֵי החלמה מהירה לחיילים ותקווה שישובו במהרה לשגרה. חמאס בעזה פועל בשליחות איראן, והוא לא לבד.

"מזו תקופה אנחנו מקדמים את דוקטרינת ראש התמנון, שבבסיסה התובנה שאיראן היא ראש התמנון ששולח זרועות של טרור ללפות את מדינת ישראל מכל עברינו. מזה 30 שנה אנו מקיזים את דם בנינו מול זרועות התמנון, בעוד שראשו מחוסן משום מה. זה פשוט לא הגיוני. אז אומר זאת בבירור: תם עידן החסינות של ראש התמנון האיראני.

"מדינת ישראל תנהל מולה מערכה כוללת ורציפה באמצעים מדיניים, כלכליים, מודיעיניים וסיכוליים, ואם צריך - גם באמצעים נוספים. מי ששולח שליחים לפגוע באזרחי ישראל לא יֵשֵב לבטח".

 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן