אוהבים בחינם: "חשוב בימים האלה לזכור, לא רק את חורבן האבנים, אלא גם את אובדן האנשים"

בזמן ששכב בין חיים למוות, אחרי שנפצע באורח אנוש באינתיפאדה הראשונה, נדר דב קלמנוביץ' כי אם ישרוד הוא יפעל למען כלל עם ישראל. מאז שהשתקם הוא משתדל לקיים את שהבטיח והכל בהתנדבות

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/07/17 15:25 א באב התשעז

אוהבים בחינם: "חשוב בימים האלה לזכור, לא רק את חורבן האבנים, אלא גם את אובדן האנשים"
דב קלמנוביץ', צילום: באדיבות המצולם

חסד בכמה שורות

בשנת 1988 נפצע דב קלמנוביץ' נפצע באורח אנוש לאחר שמחבל זרק על רכבו בקבוק תבערה. מאז הוא פעל רבות בשדה הציבורי.

הוא הביא להכרתו של 'ארגון נפגעי פעולות איבה' כארגון יציג ומוכר בחוק על ידי הממשלה, פעל להשוואתם של נפגעי הטרור לחללי ופצועי צה"ל ולהכללתם ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל.

כמו כן הוא ייסדת את ארגון 'זוכרים', ארגון המנציח את נפגעי פעולות ומשמש בשנים האחרונות כמשנה לראש עיריית ירושלים בהתנדבות. בנוסף לכך הוא אומר כי "כל העת, פונות אליי משפחות שכולות ופצועים בבקשה לעזרה הן ברמה האישית והן ברמה הבירוקרטית – מנהלית".

כיצד הכל התחיל?

"לאחר שנפצעתי בשנת 1988 והייתי הראשון שנפצע באינתפדה הראשונה באופן כל כך קשה עם נכות של 100%+ ובמצב קריטי, רבבות מכל שכבות העם התפללו להחלמתי. באותה עת כששכבתי בחדר טיפול נמרץ נדרתי נדר שאם אשרוד ואחיה אחזיר לכלל ישראל, שבתפילותיהם זכיתי להמשיך ולחיות ואפעל למענם ללא תמורה לצד זה שאמשיך להתפרנס באופן אישי מעבודתי כרואה חשבון".

מעגל החסד

"אני מקדיש ימים ולילות לפעילותי במיוחד כשקורים לא עלינו פיגועים ואז אני מגיע לבתי החולים להיות עם הפצועים הקשים והקלים בטיפול נמרץ במחלקות ובשיקום כמו גם בבתי האבלים עם המשפחות השכולות , בימי הזיכרון אני איתם נותן כתף ומטה אוזן ומקיים את מטרת ארגון "זוכרים" אני ביחד איתם ונותן להם תקווה".

סיפור בלתי נשכח

"פנתה אלי משפחה שכולה שבנה לא הוכר כחלל איבה ולטענת משרד הבטחון זו היתה תאונת דרכים. על שכול המשפחה התווסף צער על צער שבנם לא חלק ממשפחת השכול הלאומי. פעלתי חודשים ארוכים באופן סזיפי ואינטנסיבי תוך הפעלת קשרים מול הרשויות , נאספו עדויות וראיות שהוכיחו שאכן זו היתה פעולות טרור. לא החזרתי למשפחה את הבן הנופל, אבל ניחמתים באבלם שיקירם מסר את נפשו למען העם והארץ".

עצה לאהוב בחינם

"אמנם בשלוש השבועות אנו מתאבלים על חורבן שני בתי המקדש, אך יותר מזה יש שמציינים גם את האבל הלאומי על מאות האלפים שנרצחו, נפצעו, נלקחו בשבי, או הוגלו מהארץ.  בימים אלה אני זוכר את חורבן הבית, אך גם את האבל האישי והאנושי של מאות האלפים מבני עמנו. חשוב בימים האלה לזכור, לא רק את חורבן האבנים, אלא גם את אובדן האנשים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן