אוהבים בחינם: "זכינו להיות הפורום הכי גדול בהיסטוריה של אהבת חינם וחסד"

הוא הקים קבוצת פייסבוק עם 170 אלף חברים, שעושה מאות מעשים טובים בכל יום ומחברת בין כל הקצוות של עם ישראל. איתן פסקר מספר לנו על השליחות שלו בעולם הזה: להרבות באהבת חינם

חדשות כיפה יעל צלניק אבנרי 16/07/17 17:30 כב בתמוז התשעז

אוהבים בחינם: "זכינו להיות הפורום הכי גדול בהיסטוריה של אהבת חינם וחסד"
אוהבים בחינם

איתן פסקר (32, רווק) מגבעת שמואל, החליט להראות לנו כמה אנחנו טובים ופתח את קבוצת "צריכים משו???" בפייסבוק. הקבוצה מחברת בין מי שזקוק לעזרה ומי שרוצה לעזור ומאות מעשי חסד מתרחשים בה מידי יום. היום הוא עובד על אתר חסד ענק ועל דוכני אהבת חינם שיעשו מהפכה ברחוב.

חסד בכמה שורות

"בתקשורת נראה שאנשים פחות טובים והמצב פחות טוב, אבל בכל אחד יש טוב אינסופי. רציתי ליצור מקום שבו רואים רק את הטוב. פתחתי קבוצה בשם 'צריכים משו???' בפייסבוק. 'צריכים משו' זה שם שהוא דו משמעי: אם מישהו צריך עזרה הוא יכול לכתוב בקבוצה, ואם מישהו מחפש במה לעזור, הוא יכול להיכנס לקבוצה ולסייע למישהו.  אנשים מציפים באהבה ובעצות טובות והקבוצה עוזרת בכל דבר שאפשר לדמיין, כל עוד זה דבר שלא גורם למחלוקת. האמנתי מההתחלה שזה יהיה להיט כי הטוב שלנו הוא אינסופי. ברור שקבוצה שבאה להראות את הפנים שלנו, בפייסבוק , תצליח אם ננהל את זה נכון". 

כיצד הכל התחיל?

"החלטתי לפתוח את הקבוצה לפני 6 שנים. בקבוצה יש חילוניים, אתאיסטים, שמאלנים וימניים. כולם מתאחדים שם באהבה. למשל, אדם דתי עוזר לאדם חילוני שהוא לא מכיר ולא מסכים עם האג'נדה שלו, אבל מתחברים בלב". 

מעגל החסד

"ברוך ה' בקבוצה חברים כ 170 אלף נשמות מעם ישראל, מכל הגוונים, מהארץ ומהעולם. בכל יום יש מאות עזרות אחד לשני של אנשים שלא מכירים זה את זה, בסיוע מיידי, בעצה, בלשמח בחתונה. זכינו להיות הפורום הכי גדול בהיסטוריה של אהבת חינם וחסד. יש צוות של 35 איש בהנהלת הקבוצה, כולם מתנדבים, והם משגיחים על הקבוצה מסביב לשעון שיהיה בה רק חסד. כשראינו שיש המון טוב שקורה דרך הקבוצה בפייסבוק, הלב התרחב ורצינו לעשות עוד יותר טוב. עלו עוד רעיונות איך להפיץ אהבת חינם לא רק דרך הפייסבוק. הקמנו עמותה, ואנחנו עובדים על אתר חסד ענק שיעשה מהפכה ויתווך בין נזקקים לבין אנשי מקצוע שיעזרו להם. יש לנו גם תוכנית של דוכני אהבת חינם: אנחנו פותחים דוכן במקום מרכזי ומחלקים לאנשים משימות אהבת חינם כמו 'צלצל לסבא וסבתא'. יש 40 משימות שונות, ואנשים מאוד מתרגשים. זה חוצב לאט בסלע הנוחיות, השנאה, הציניות והאנוכיות. וכמובן, אנחנו מחפשים מתנדבים קבועים. זה פרויקט החיים שלי, אני רוצה להוציא את הטוב מהעולם, אני מרגיש שהשליחות שלי בעולם הזה זה להביא אהבת חינם". 

דוכן "אהבת חינם"

דוכן "אהבת חינם" צילום: באדיבות איתן פסקר

סיפור בלתי נשכח

"יש אינספור! מישהו שמצא מצלמה ופרסם תמונה ודרך הקבוצה עושים מצוות השבת אבידה. ילד חולה סרטן שרצה לשמוע את שולי רנד - דרך הקבוצה הצליחו להגיע לשולי והוא בא לבקר את הילד. מישהי שרצתה להתאבד, חלקה את הרגשות שלה בקבוצה,  ובזכות חברי הקבוצה ניצלה. חברי קבוצה שהגיעו לשמח בבת מצווה שלא הגיעו אליה המוזמנים, גיורת שהתחתנה וחברי הקבוצה באו לשמח בחתונה, חברי הקבוצה גם השתתפו בלוויה של אדם ערירי, ויש עוד ועוד סיפורים". 

עצה לאהוב בחינם

"כשאתה נותן אתה מקבל יותר. תהיו אקטיביים, תיכנסו לקבוצה ותחפשו מישהו שצריך עזרה, תתנדבו בדוכן אהבת חינם, ומי שהדברים נוגעים בו ורוצה לעזור בתרומות כספיות בהחלט מוזמן, אפשר ליצור איתי קשר בפייסבוק".