אלפים השתתפו היום (ה') באירועי ריקוד הדגלים חלופיים במעל חמישים ערים ויישובים ברחבי הארץ  תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. האירועים הופקו ע״י מפלגת האיחוד הלאומי בשיתוף תנועת בני עקיבא כשליוזמה הצטרפו תנועת הנוער אריאל לצד גרעינים תורניים וארגונים חברתיים נוספים. האירועים התקיימו במתכונת זו בשל הגבלות הקורונה וצמצום  מצעד הדגלים המסורתי בירושלים.

צפו בתיעוד: 

בני נוער עם דגלי ישראלצילום: ללא

ריקודי הדגלים התקיימו בכל עיר תוך שימוש ברכבים, צעידה על פי ההנחיות ושימוש במשאיות ורכבי שמחה אשר הרקידו בשירי ירושלים. מארגני האירועים אשר התקיימו לזכרם של הרב חנן פורת והרב אלישע וישלצקי אומרים כי החליטו שלא יאפשרו לקורונה לפגוע בכבודה של ירושלים ובחגיגות היום הזה. ״דווקא השנה זה הזמן להראות את המחוייבות לירושלים בכל רחבי הארץ ולהרים יחד את הדגל לכבודה של ירושלים, לכבודו של עם ישראל וארץ ישראל.״ 

שיירת הרכבים החגיגיתצילום: ללא

מנכ״ל האיחוד הלאומי יהודה ולד: “מרגש לקבל את התמונות ולשמוע את הקולות של אלפי החוגגים מכל רחבי הארץ לכבודה של ירושלים. אמנם רובם המוחלט לא יכלו להגיע בשל ההגבלות לעיר הבירה, אך הם לא ויתרו על האפשרות לתת לה את הכבוד ביום חגה. ירושלים עושה את כל ישראל חברים, ואני שמח שחיברנו את לבבות כל עם ישראל בשמחה של גאולה ואחדות"

מזכ"ל בני עקיבא יאיר שחל: "ריקוד דגלים מהווה את אחד מאירועי השיא של חניכי התנועה מדי שנה כאשר התנועה כולה חוגגת עם ירושלים ביום שמחתה. גם השנה החלטנו שלא לוותר על האירוע המרכזי ולקיימו ע"פ ההנחיות אך באותה שמחה והודאה לקב"ה. מבחינתנו זו גם זכות לרקוד עבור ירושלים לזכר שני מורי דרך דגולים-הרב חנן פורת שפרץ את הדרך להתיישבות בכל מרחבי ארצנו והרב אלישע וישליצקי שבענוותנותו פעל ודחף להקמת קהילות והוספת רוח בכל רחבי הארץ. ירושלים הפעם הגיעה לחגוג אצלנו קרוב לבית- אך בשנה הבאה נחזור ונחגוג בעיר הקודש בתעצומות ובהתרגשות מיוחדת."