אתמול (שני) פרסמנו כי סטודנטים מתא חד"ש באוניברסיטה העברית פרסמו סרטון לרגל יום הנכבה המסית נגד חיילי צה"ל. הבוקר פורסם בגל"צ כי הסרטון המסית הגיע עד לקצין המודיעין הראשי של צה''ל שלא התעלם ממנו. מפקד קורס חבצלות להכשרת קציני מודיעין שפועל באוניברסיטה העברית, הוציא מכתב להורי החיילים הלומדים באוניברסיטה וכתב כי האבטחה סביב החיילים תוגבר.

בסרטון, הסטודנטים מתא חד"ש מביעים ביקורת קשה על שילובם של חיילי צה"ל בלימודים האקדמיים. בסוף הסרטון יש קריאה להמשך המאבק נגד ה"כיבוש". "המאבק נגד צבא הכיבוש במחסומים, בבתים וגם באוניברסיטה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שנחשף גם הוא לסרטון, כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מצפה מהשר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, לטפל בנושא באופן מידי: "אתם מבינים את זה? חיילים באוניברסיטה במדינת ישראל זקוקים לאבטחה?! מצפה מהשר להשכלה הגבוהה לטפל בזה באופן מידי ובחומרה. חופש ביטוי אינו חופש הסתה ומוסדות אקדמיים שמאפשרים לאבסורדים כאלה להתרחש בתחומם לא ראויים לתקציב מהמדינה. אם צריך (בגלל טרללת בג"ץ) תתקנו את החוק!". 

בעקבות סרטון ההסתה ח"כ אופיר סופר פנה בבקשה לדיון דחוף ומהיר של ועדת החינוך של הכנסת. מטעם סופר נמסר כי במקביל לפנייה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה על פתיחת חקירה פלילית כנגד המעורבים בהכנת הסרטון – יבקש מנשיאות הכנסת להורות על כינוס דחוף של ועדת החינוך, התרבות והספורט לדיון מהיר בנושא מסע ההסתה והשקר באוניברסיטאות כנגד חיילי צה"ל וכן בנושא הצורך הדחוף בסגירת תאי חד"ש באוניברסיטאות ברחבי הארץ. "כמי שנפצע במהלך פעילות מבצעית בצה"ל וכמי שחיילי צה"ל יקרים ללבו – אין באפשרותי לתת יד להמשך מסע ההסתה, השקר והאנטישמיות באוניברסיטאות ישראל. לא ייתכן ש-53 שנים לאחר שחרור ירושלים ובתוכה מובלעת הר הצופים, חיילים יאובטחו ברחבי האוניברסיטה העברית"

מאות סטודנטים חתמו תוך מספר שעות על עצומת ענק לראשי האוניברסיטה העברית ולשר להשכלה גבוהה. את העצומה יזמו חברי תא "אם תרצו" באונברסיטה. "טוב יעשו ראשי האוניברסיטה אם במקום לגמגם על חופש ביטוי, הם ייקחו אחריות ויגנו על זכותם של הסטודנטים לשהות בביטחון במרחב הציבורי. הזכות לביטחון היא זכות בסיסית גם בין כתלי האקדמיה. והחיילים הלומדים באוניברסיטה העברית הם האחרונים שצרכים לסבול. זה הזמן לטפל בפעילי חד"ש המסיתים במלוא חומרת הדין. אנו דורשים מהנהלת האוניברסיטה העברית לסגור את פעילות תא חדש לאלתר".

בנוסף, יצאו מספר תאים באוניברסיטה בקמפיין כנגד ההסתה, לטענתם, כנגד החיילים ולובשי המדים הלומדים באוניברסיטה, "התאים הציונים בקמפוס לא ישתקו לאור ההסתה החוזרת של תא חד״ש באוניברסיטה כלפי סטודנטים במדים והפגיעה בביטחונם האישי בקמפוס".

"גם לשיח דמוקרטי יש גבולות במסגרת חופש הביטוי ואנחנו ממשיכים לעמוד על הדרישה שלנו מהנהלת האוניברסיטה העברית להעלות את מפיצי הסרטון לוועדת משמעת כפי שמקובל. העלו תמונה שלכם במדים עם ההאשטאג #די_להסתה ותייגו אותנו ואת האוניברסיטה העברית. בואו נציף את הרשת בירוק זית ונראה להנהלת האוניברסיטה שהסיפור הזה לא יעבור על סדר היום. פה זה ישראל ופה חיילי צה״ל ימשיכו ללכת בראש מורם", כתבו ראשי תאי המפלגות ימינה, לביא של הליכוד, כחול לבן, "אם תרצו" וארגון "מילואימניקים בחזית"

?type=3&theater