הליכוד וכחול לבן חוזרים אל שולחן המשא ומתן, במטרה להביא לממשלת חירום בהקדם. הצדדים הפסיקו את השיחות ביניהם לאחר שלא הצליחו לפתור את הנושאים שבמחלוקת. על פי הדיווחים, בכחול לבן דורשים לקבל את תיק הבריאות ולהחליף את ליצמן בתפקיד, כאשר גם זהות שר המשפטים מהווה חיץ בין המפלגות, כשכחול לבן דורשת לאייש את התפקיד בחבר הכנסת אבי ניסנקורן. מחלוקת נוספת שצריכה להיפתר: נושא החלת הריבונות ביהודה ושומרון, כשהליכוד מתעקשת מכחול לבן להסכים להחלה זו.

על פי דיווח של עמית סגל, בליכוד עושים מאמיצים כבירים על מנת לשכנע את שר הבריאות ליצמן לוותר על תפקידו. במידה וליצמן יכנע ללחצים, כחול לבן תקבל את תיק הבריאות בו היא חושקת, תאפשר ליו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין לקבל את תיק החוץ במה שעשוי להביא את המשא ומתן אל סיומו.

ליצמן. יפנה את מקומו?צילום: פלאש 90

מוקדם יותר דווח, כי במהלך הפגישה הועלתה האפשרות כי ממלא מקום ראש הממשלה יזכה לתנאים דומים לראש הממשלה ויקבל מעון משלו, אבטחה ויועצים. בליכוד מיהרו להכחיש את הדברים אך חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד) הספיק לתקוף: "הקמת ממשלת חירום, קווים לדמותה: אף מילה על מעונות היום, בלי סוף דיבורים על מעון ראש הממשלה וממלא מקומו".

נזכיר, כי הליכוד זכתה גם לביקורת מצד מפלגת ימינה, לאחר שזו סברה כי בליכוד ישנו וויתור מסוים על התפקידים החשובים, כאשר חברת הכנסת איילת שקד הודיעה כי נתינת תיק המשפטים לניסנקורן יהווה כניעה של הליכוד לשמאל.

שקד עצמה עלתה היום לשידור בחשבון הפייסבוק שלה ואמרה : "אם בממשלה המתגבשת לא יוסכם על החלת ריבונות תוך חודש בלי תנאים אין לה זכות קיום. אני קוראת לראש הממשלה, שלא יעשה שום הסכם עם כחול-לבן מבלי שיהיה ברור חד משמעית , שאנחנו מחילים ריבונות, בלי ווטו , בלי תמיכות של מדינות כאלה או אחרות , חייבים לעשות את זה עכשיו".