ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, צפוי להיפגש בימים הקרובים עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ולצאת איתו בהצהרה משותפת נגד תכנית המאה. בעקבות ההודעה על ההצהרה המתוכננת, שיצאה בסוף השבוע, הותקף אולמרט בבמות שונות, ואף יועצו של טראמפ, ג'ארד קושנר, יצא נגדו והכריז כי "הוא לא רלוונטי".

הבוקר (א'), יוצאת למתקפה על אולמרט מי שהייתה האדם הקרוב אליו ביותר במשך שנים רבות. שולה זקן, מנהלת לשכתו הנצחית, שבסופו של דבר הפנתה לו עורף, העידה נגדו בבית המשפט והביאה להרשעתו ולמאסרו. בראיון לשרון גל בגלי ישראל תקפה זקן את אולמרט, וטענה כי אין לו זכות לדבר, וכי הוא מונע מקנאה ומשנאה לנתניהו. עוד תקפה את התקשורת על הבמה שמקבל ראש הממשלה לשעבר.

"אתה מבקש ממני חודשים לעלות לשידור, סירבתי, אבל עכשיו אני לא יכולה", אמרה זקן לגל. "אני מדברת כאמא ללוחם בדובדבן, אני לא רוצה שאולמרט ינהל את העניינים המדיניים של המדינה, מי שם אותו? מי? קושנר אומר שהוא פתטי, אהוד יערי אומר שהוא יגרום נזק גדול". לדברי זקן, "אתם התקשורת אשמים כי אתם שמים אותו במפה".

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרטצילום: פלאש 90

על נסיעתו לפגישה עם אבו מאזן אמרה: "אתה רוצה ליסוע? סע לאן שאתה רוצה, אבל מטעם מי הוא מנהל שיחות? אתה אפילו לא הבעת חרטה? את מי אתה מייצג? אני לא רוצה שהוא ייצג אותי. שישאר שם, אצל אבו מאזן, זה בדיוק המקום שלו, הוא מתאים לשם. הוא רצה למכור את ירושלים בגלל החקירות, רצה לתת לו הכל, אבו מאזן לא רצה. רד לנו מהווריד". האשימה. 

"באיזה כובע אולמרט פועל?", שאלה זקן, "בכובע עבריין? בכובע מושחת? ביבי שלח אותו? כשהוא יושב באולפני טלוויזיה ונותנים לו לדבר, ולהכפיש ולטנף, מי הוא בכלל? שלא ינהל אותנו, הוא לא מייצג אותנו. אף אחד במדינת ישראל לא רוצה אותו!"

"כולם זוכרים את המוות המיותר של החיילים (הכוונה לאירועים במלחמת לבנון השנייה), לא רוצה לדבר על זה, לא הייתי במשרד בתקופה הזו. אני רק זוכרת שהייתה מערכה והתקבלה החלטה לעשות פעולה שלא הייתה נכונה ונהרגו חיילים", האשימה.

אולמרט עם אבו מאזן ב-2007צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

זקן טוענת כי את אולמרט מניעה השנאה לנתניהו: "מה שמניע עכשיו את אולמרט זו הקנאה והשנאה לביבי, אני מתפלאת על היועצים שלו שלא אומרים לו: ״תוריד את הראש, לך תטייל בעולם, תהנה מהנכדים. אתה בריא, בשונה מהתמונה המפורסמת בכלא, שאני ישר ידעתי שזה בלוף, אני הרי מכירה אותו. רד לנו מהווריד. אנחנו לא רוצים אותך בדלת האחורית. כנס לחדר, תצעק ושחרר לחצים, הציבור מוקיע אותו, לא הוא לא אני ולא אתה נחליט, רק הציבור יחליט".

"אני לא מצטערת אבל אני כואבת ומאוכזבת היום", סיימה זקן, "היו תקופות של קבלת החלטות שגויות, ואני מאמינה שמי שצריך יבין את המסר, אני מדבר כרגע כאמא ללוחם, כאמא שכואבת על החיילים שלנו".