חבר הכנסת יועז הנדל מכחול לבן עורר בסוף השבוע סערה בעקבות דבריו לראיון ב"הארץ" לפיהם, "הגיעו לפה אנשים מכל מיני מדינות, חלקם הגיעו עם מנטליות של קונצרט וחלקם הגיעו עם מנטליות של דרבוקות"

ח"כ עפר שלח מכחול לבן תקף בחריפות את חברו לסיעה ח"כ הנדל, באירוע "שבתרבות" במועצה האזורית בני שמעון וטען כי דברי הנדל אינם משקפים את "רוחה של כחול לבן". הוא הוסיף כי מדובר ב"התבטאות אומללה, שטוב היה לולא נאמרה".

את האמירה שהובילה לביקורתו של שלח אמר הנדל בראיון לעיתון הארץ, בחלק שעסק בעמדותיו בנוגע לציבור הערבי בארץ. הוא התייחס לאלימות ולפשע בחברה הערבית ואמר: "אנחנו לא יכולים לקבל את זה. הגיעו לפה אנשים מכל מיני מדינות, חלקם הגיעו עם מנטליות של קונצרט בווינה וחלקם הגיעו עם מנטליות של דרבוקות. בסוף חלק מלהיות במדינה יהודית דמוקרטית מתקדמת, זה שגם נוצרת תרבות מסוימת. היא לא רק תרבות של מוסיקה, היא תרבות ארגונית, ניהולית, שלטונית, וחייבים להיצמד לתרבות הזאת. אני לא מקבל תרבות של כאוס. לא מקבל את זה שיש 4,000 מבנים בלתי חוקיים בשנה בנגב או בגליל. אני לא רוצה ביגמיה בחברה הערבית, ואני לא מוכן לקבל רצח על כבוד המשפחה, ואני לא מוכן לקבל פגיעות בזכויות להט"בים או פגיעה בזכויות נשים".

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) תקף גם הוא את הנדל: "הנדל גזען לבן נגד ערבים ומזרחיים כאחד. הנדל הוא לא טרזן, הנדל הוא הגו׳נגל. אני מת על פיירוז ועל הדרבוקה בשירי אום כולתום וקרוב לוודאי שהנדל מאזין לווגנר בכל פעם שמגף הכיבוש דורס את הפלסטינים נטולי זכויות האדם בגלל אותה תרבות מערבית המעודדת התנחלויות, נישול וסיפוח. אני בז להשקפת העולם שלו ושל חלק מחבריו המאמינים בעליונות היהודים".

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, הגיבה הערב על הדברים ואמרה: ״הנדל הוא הגרבוז של 2020, הוא מצטרף למקהלת הגזענים שכינו אותנו צ'חצ'חים, בהמות, בוטים, מנשקי הקמעות. השמאל המבולבל לא מפספס שום הזדמנות לבזות ולהתנשא. את הקול שלכם, שלנו, נשמיע היטב בקלפיות, לא ישתיקו אותנו.״