הערב (א') יצא ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, במסר למנהיגות מרצ לאחר ההיפרדות מהמפלגה הירוקה בראשות סתיו שפיר. ברק שנמנה בין מקימי המחנה הדמוקרטי ומספר 10ברשימה הקים את הרשימה בשיתוף עם מפלגת מרצ תוך שיתוף של סתיו שפיר ויאיר גולן למפלגה. אך לאחר סבב הבחירות האחרון נוצרה מתיחות בין שפיר להורוביץ ונכון לעכשיו השניים רצים בנפרד.

ברק העלה לחשבון הטוויטר שלו קטע וידאו בו הוא דורש שבמחנה הדמוקרטי ישמרו על החיבור עם שפיר וגולן. "אני חושב שזה יהיה בלתי נסבל, בלתי מתקבל על הדעת, שאחרי שמרצ הם אלה שפנו אליי ואמרו 'התנאי הכרחי שנתאחד איתך זה שתביא את סתיו שפיר" ציין ברק. "המחנה הדמוקרטי מסתכן מאוד אם מנסים להזיז אותה".

ברק מסכם במסר ברור "את המחנה הדמוקרטי צריך לשמור, לא לשבור לרסיסים ולסכן מחנה שלם במחיקה תחת אחוז החסימה. סתיו שפיר ויאיר גולן הם נכס, הם חייבים להיות חלק מהמחנה הדמוקרטי".

כזכור, שפיר מפעילה מאמצים כדי שהחיבור יתקיים, ואף הגיעה עם הצעה חדשה אל ניצן הורוביץ שהיא לא תנסה להתמודד לראשות המפלגה. כמו כן היא מוכנה לוותר על המקום השני ברשימה לטובת נציג ערבי ברשימה. אך נכון לעכשיו הורוביץ טרם נענה להצעותיה.