מה יהיה עם הנגשת מערת המכפלה? 15 ח"כים מכל סיעות הכנסת, ביוזמת ח"כ קטי שטרית (הליכוד), חתמו היום (ד') על מכתב ליו"ר ועדת החוץ והביטחון הזמנית, ח"כ גבי אשכנזי, בדרישה לכנס בדחיפות את הוועדה לדיון בעובדה שההנגשה, שתוכננה לפסח, לא מתקדמת בשטח.

במכתב ששלחו הח"כים נאמר: "כבר שנים רבות מתנהל מאבק חוצה מפלגות למען הנגשת מערת המכפלה. מערת המכפלה היא מקום עליה לרגל ליהודים, מוסלמים ולכ-400,000 תיירים מידי שנה. חוסר ההנגשה במקום פוגע בכל המבקש להגיע. מן הראוי ומתוקף החוק, שמקום ציבורי זה יהיה מונגש ויאפשר לכל אדם ובכללם גם קשישים, נכים, נשים הרות ועוד, להגיע אליו בנוחות.
בוועדת חוץ ובטחון התקיימו כבר שני דיונים בעניין והייתה תמימות דעים של כל חברי הוועדה בעד ביצוע מיידי של עבודות הנגשה למערת המכפלה".

המכתב ששלחו הח"כיםצילום: ללא

"תאריך היעד הראשון שניתן היה ראש השנה תש"פ, שכבר עבר. התאריך השני הינו חג הפסח הקרוב. לצערנו הוא מתקרב בצעדי ענק ובשטח לא ניכר שום שינוי.

"מידי יום אנחנו מקבלים פניות ונחשפים לתמונות של נכים אשר הגיעו לאזור המערה ומנועים מלהיכנס. בחג החנוכה, הגיע סעדיה יצחק, נכה צה"ל ממלחמת יום הכיפורים, אשר יושב על כסא גלגלים, לראשונה בחייו מחולון למערת המכפלה ונותר בבושת פנים בחוץ. אנו קוראים לך, כרמטכ"ל לשעבר, לפעול להנגשת המקום לנכי צה"ל שהקריבו את בריאותם למען המדינה. 

"נודה לכינוס דחוף של הוועדה, כדי שנוכל לדון ולקדם את פתרון ההנגשה כבר בחג פסח הקרוב".