בתום דיון שנמשך שעות ארוכות בבית המשפט במוסקבה, הוחלט היום (ה') להשאיר את העונש שקיבלה הישראלית נעמה יששכר על כנו. יששכר בת ה-26 נידונה למאסר של שבע שנים וחצי בגין הברחת 9.5 גרם חשיש, וצפויה לרצות את מלא עונשה בבית הכלא הרוסי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אמה של נעמה יששכר בטלפון ואמר לה: "חרף האכזבה מהחלטת בית המשפט - אני לא מוותר. אמשיך לפעול בכל דרך כדי להשיב את נעמה הביתה".

בעדותה, יששכר חזרה בה מההודאה שניתנה בבית המשפט, וטענה כי היא לא הבינה מה היא עשתה, לא ידעה את השפה, וכי עורכי הדין הקודמים שייצגו אותה הטעו אותה וזייפו את מסמך ההודאה.

עוד טענה יששכר בערעור על עונש המאסר שנגזר עליה, שהגישו עורכי דינה ואדים קולבגנט מרוסיה ואלכסיי קובלנקו מישראל, כי שוטר רוסי הכריח אותה לעבור את הגבול באופן יזום, וכי היא ראתה את הסם בפעם הראשונה שבה השוטר הוציא את זה מהתיק שלה. לכן, לטענתה, אין מקום להאשים אותה בהחזקה ובהברחת סם, והיא מבקשת שישחררו אותה.

"אף אחד לא הקשיב לי עד היום לעמדה שלי", אמרה יששכר בבית המשפט. "לא קניתי חשיש, לא לקחתי אותו. אין לי קשר אליו. לא שמתי אותו בתיק שלי. ההסבר היחידי זה באירוע קודם שהשתילו לי. ברגע שהסבירו לי שיש בתיק שלי סמים הייתי בטוחה שזה שמצאו אצלי את החשיש זה מספיק להרשיע אותי. לא הוסבר לי אף פעם לא על ידי חוקר את סעיף העבירה שבוצע לכאורה על ידי. אף פעם לא הייתי ברוסיה ואני לא מכירה את החוקים, אף אחד לא יכול לצפות ממני להבין את מה שקרה לי. לא יכולתי להבין את הכובד והמשקל של הפעולה הזאת. לא הבנתי עד כמה זה רציני, מה ההליכים שאני עוברת. העבירה שביצעתי לכאורה לא עבירה פלילית לא במדינה שטסתי ממנה ולא במדינה שטסתי אליה".