חבר מועצת העיר רמת גן, זהר ישרים, נציג ש"ס-הסיעה הדתית המאוחדת, פנה בימים האחרונים לרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי-ליטאי, בשאלה מה עליו לעשות לנוכח החלטתו של ראש העיר לקיים תחבורה ציבורית בשבת בעיר, זאת לאחר שרבני העיר ובראשם הרב יעקב אריאל קבעו כי המשך ישיבה בקואליציה במצב זה מהווה חילול ה'.

במכתב מפורט ששיגר לרב קנייבסקי תיאר חבר המועצה את השתלשלות העניינים תוך שהוא מציין את העובדה שחשב שהישארותו בקואליציה תסייע לצמצום חילול השבת בעיר אך לדבריו, מה שקרה בפועל הוא שראש העיר מרחיב את חילול השבת ומתגאה כי הוכיח כי ניתן לקיים תחבורה ציבורית בשבת תוך שהדתיים ממשיכים לשבת בקואליציה. ישרים הוסיף וציין את דברי ראש העיר לפיהם ה"הצלחה" של עיריית רמת גן גרמה לכך שגם ראשי ערים שחששו בעבר להפעיל תחבורה ציבורית בשבת בעריהם שוכנעו לעשות זאת לאחר שנוכחו שהדבר איננו מביא לפרישת חברי המועצה הדתיים.

הרב קנייבסקי השיב למכתבו של חבר המועצה בתשובה קצרה ונחרצת: תפרוש ותקדש שם שמיים.

הרב חיים קנייבסקיצילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ב'פורום תושבי רמת גן למען השבת', טוענים כי תשובת הרב קנייבסקי צפוייה לחולל סערה, שכן לדבריהם, לחברי מועצת העיר הדתיים האחרים ברמת גן ובערים נוספות יהיה קשה מאוד להתעלם מפסיקה כה חד משמעית בסוגייה. בפורום קוראים לחברי מועצת העיר "הנאמנים לצביונה היהודי של המדינה", לפרוש לאלתר מן הקואליציה ולהוות בכך שליחים נאמנים של הציבור ושל המסורת היהודית.

ישרים עצמו הודיע כי הוא פורש מהקואליציה העירונית. במכתב לתושבים כתב: "הודעתי לראש העיר היום על סיום חברותי בקואליציה. קיומה של תחבורה ציבורית בשבת מהווה פגיעה של ממש בצביונה היהודי של העיר.

"אינני יכול עוד לשמש "כמזוזה" המכשירה הליכים, אשר יש בהם כדי לפגוע בחלקים נרחבים מהציבוריות הרמת גנית, המבקשים חיים יהודיים בעיר בישראל. אינני יכול עוד לעמוד מנגד לקולות הציבור - תושבי העיר המסורתיים, הדתיים והחרדים ואף חלקים מהציבור החילוני אשר משוועים לשמירת ציביונה היהודי של העיר כפי הנשמר מזה כ- 70 שנים.

"חשוב לי ציין כי אינני חלוק עם ראש העיר בתחומים ובנושאים שונים מלבד נושא זה, וסיכמנו יחד להיפרד בידידות ובכבוד הדדי. אמשיך לשרת אותכם תושבות ותושבים יקרים מספסלי האופוזיציה". סיים את מכתבו.