שנת הלימודים האקדמית נפתחה הבוקר (א') במוסדות להשכלה גבוהה ברחבי הארץ. 313,600 סטודנטים וסטודנטיות ב-61 מוסדות אקדמיים מתחילים את לימודיהם. מתוכם 236,450 לתואר ראשון, 64,180 לתואר שני, 11,870 לתואר שלישי ו-1,100 סטודנטים ללימודי תעודה.

שר החינוך הרב רפי פרץ, המכהן גם כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג), פרסם הבוקר ברכה לסטודנטים החדשים והוותיקים, וכתב כי "האקדמיה במדינת ישראל נמצאת בקדמת הבמה העולמית, והיא מהווה עמוד תווך לחברה, הכלכלה, הבטחון והחינוך בישראל. 
השנה יפתחו כ-50,000 סטודנטים במקצועות ההנדסה, מדעי המחשב ומתמטיקה שהם העתיד של התעשיה וההיי-טק הישראלי".

לדברי פרץ, "60% מכלל הסטודנטים הינן נשים וחל גידול משמעותי במספר הסטודנטיות הלומדות הנדסה ומדעי המחשב. זוהי מגמה מבורכת". 

שר החינוך התייחס לפתיחת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, שנפתחה אחרי מאבקים מתמשכים, ואף פרגן לקודמו בתפקיד: "השנה גם יפתח בית הספר החדש לרפואה באוניברסיטת אריאל עם 70 סטודנטים ו-54 חברי סגל בכיר. זהו יום מרגש ומכונן עבור כל אזרח במדינת ישראל. המאבק  לא היה פשוט ובהזדמנות זו אני רוצה  להודות לשר החינוך לשעבר נפתלי בנט שקידם את הנושא. אריאל היא עיר ככל הערים והאוניברסיטה באריאל היא חלק בלתי נפרד מהאוניברסיטאות בישראל ובע"ה גם הפקולטה לרפואה כחלק בלתי נפרד מבתי הספר לרפואה בישראל".

הנחת אבן הפינה לפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאלצילום: גדעון מרקוביץ/פלאש 90

גם בנט עצמו התייחס לנושא וכתב הבוקר: "היום נפתחת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל, וזה הוא יום חג לרפואה בישראל שסובלת ממחסור ברופאים, ולהשכלה הגבוהה. 
פתיחת הפקולטה היתה כרוכה במאבק ארוך אך מוצלח נגד אינטרסים זרים שרצו למנוע זאת. 
ההתעקשות השתלמה.
אני מברך את הסטודנטים שבאים היום בשערי הפקולטה". 

השר פרץ התייחס לנתונים נוספים וכתב: "האקדמיה היא גם כלי מצוין גם לצמצום פערים, ישנו גידול תוך ארבע שנים של מעל 8,000 סטודנטים המגיעים מיישובים באשכולות חברתיים-כלכליים נמוכים, והן בעליה משמעותית במספר הסטודנטים הלומדים במוסדות אקדמיים במחוזות דרום- צפון. 
כמו כן, לראשונה מעל 50,000 סטודנטים מהמגזר הערבי גידול של 100% תוך עשור, וגידול של 35% במספר הסטודנטים יוצאי אתיופיה תוך חמש שנים.

"העתיד של מדינת ישראל נמצא באקדמיה, נמשיך לפתח ולהשקיע בהשכלה הגבוהה בישראל! שיהיה בהצלחה לכולם". חתם שר החינוך את ברכתו.