אחרי שהמליצו על יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, הרשימה המשותפת העבירה הלילה (ב') מכתב לנשיא המדינה ראובן ריבלין המבהיר כי המלצתם ההיסטורית אינה כוללת את שלושת חברי הכנסת מטעם בל"ד, ולכן מדובר ב-10 ממליצים ולא ב-13. בכך יעמוד לכאורה מספר ממליצי גנץ על 54 ולא 57, פחות מה-55 הצפויים לראש הממשלה בנימין נתניהו.   

ההחלטה של הרשימה המשותפת התקבלה שעות ספורות אחרי פגישה מכרעת בין ראשי המפלגות המרכיבות את הרשימה - איימן עודה, אחמד טיבי, מנסור עבאס ומטאנס שחאדה. הם החליטו שכל ראש מפלגה ידבר עם אנשיו ותתקבל החלטה סופית לפני הפגישה עם הנשיא. ההחלטה הייתה להמליץ על גנץ, אך עם זאת, נציגי בל"ד לא הגיעו לבית הנשיא.

על פי השערות, ראש הממשלה, בנימין נתניהו אינו מעוניין לקבל את ההזדמנות הראשונה מנשיא המדינה להרכיב את הממשלה, דבר הנקבע על פי מספר הממליצים. היום צפויים להגיע לבית הנשיא בירושלים הסיעות: יהדות התורה, ימינה, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי. קיים סיכוי כי כמו שהרשימה המשותפת פיצלה את המלצתה, כך יוכל לבקש נתניהו מחברי ימינה או יהדות התורה להמליץ דווקא על בני גנץ לראשות הממשלה.    

הנשיא ריבלין צפוי להודיע ביום רביעי על מי הוא יטיל את המשימה להרכיב את הממשלה, והמועמד יקבל בשלב ראשון 28 ימים, עם אפשרות להארכה של 14 ימים לכל היותר. אם ייכשל, ריבלין יוכל להודיע למועמד השני שהוא מעניק לו 28 ימים, ללא הארכות, להרכיב ממשלה משלו. אם שני המועמדים נכשלו, במשך שלושה שבועות יוכלו חברי הכנסת לחפש מועמד אחר שיוסכם על רובם. ב-28 בדצמבר יפקע המועד האחרון שבו ניתן להטיל על חבר כנסת את הרכבת הממשלה.