בשל דרישות המורים לתיקון הסכמי הפנסיה של המורים וחישוב ניכוי ימי המחלה, מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, מאיימת להשבית את המערכת בפתיחת שנת הלימודים הקרובה  "המורים מרגישים לבד במערכת, לא נפתח את השנה בלי שעובדי ההוראה יקבלו את כל הפנסיה וימי המחלה שמגיעים להם".

אחרי כמעט 19 שנים של שקט יחסי וללא שביתות גדולות, הסתדרות המורים מאיימת בהשבתת גני הילדים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים ב-1 בספטמבר. "אם לא נצליח להסדיר את שני הנושאים (פנסיה וימי מחלה למורים) האלה, שנת הלימודים לא תיפתח, וזה יהיה על ראשם של אנשי משרד האוצר", אומרת מזכ"לית הסתדרות המורים בראיון ל-TheMarker. "שמישהו יסתכל לעובדי ההוראה בעיניים ויסביר להם למה יותר משבע שנים הם לא מקבלים את מה שמגיע להם".

כ-140 אלף המורים המאוגדים בהסתדרות יתחילו את שנת הלימודים הקרובה ללא הסכם שכר, שכן תוקפו הסתיים בחודש שעבר - ומשא ומתן על הסכם חדש לא מתקיים בשל הקדמת הבחירות. למרות זאת, בהסתדרות המורים דורשים בינתיים לקדם את נושאי הפנסיות וימי המחלה של המורים, שלגביהם אפשר להגיע להסכם גם עם ממשלת מעבר.

בן דור הסבירה מה עומד מאחורי ההחלטה: "המדינה גזלה זכויות מהמורים במשך שנים, וכשעלינו על זה, הם אמרו שזה יעלה הרבה כסף. הרצחת וגם ירשת", ומוסיפה, "העלייה בשיעור המורים שנושרים מהוראה היא בגלל חוסר הגיבוי ממערכת החינוך ובגלל התערבות גסה של ההורים. המורים מרגישים לבד במערכת".