סקר של וואלה ומכון מדגם בראשות מנו גבע מציג תמונה לפיה האפשרות היחידה להרכבת ממשלה, היא כששתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן ישבו בממשלת אחדות. אולם, 52% מהנשאלים הביעו התנגדות למהלך בעוד שרק 34% מהנשאלים תומכים בו. 

מהסקר עולה כי הרעיון של ממשלת אחדות, אותו מנסה לקדם יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן מעורר התנגדות גדולה. ההתנגדות לממשלה שכזאת מגיעה משני צדי המפה הפוליטית, כאשר55% ממצביעי המרכז שמאל מתנגדים לרעיון שבו נתניהו יעמוד בראשות ממשלה כזאת, לעומת 48% של מצביעי ימין שמתנגדים לממשלה בראשות גנץ ולפיד.

ובכל זאת, למרות ההתנגדות בציבור להקמת ממשלת אחדות, ממפת המנדטים בסקר נראה כי ייתכן שלא תהיה ברירה אחרת או שהמדינה תיגרר לבחירות נוספות; לאף אחד מהמועמדים לראשות הממשלה - נתניהו או גנץ - אין רוב להרכבת ממשלת ימין או ממשלת מרכז שמאל מובהקת, וליברמן, שהציב את ממשלת האחדות ללא חרדים כהבטחת בחירות שמתנוססת בראש הקמפיין - ממשיך לשמור ביציבות על מגמת ההתחזקות מאז הבחירות האחרונות וככל הנראה יהיה לשון מאזניים.


על פי הסקר, אם הבחירות היו מתקיימות היום, גוש הימין והחרדים היה זוכה ב-57 מנדטים, רחוק מ-61 המנדטים שדרושים כדי להקים ממשלה. גוש המרכז-שמאל-ערבים היה מקבל 53 מנדטים, וליברמן עם עשרה מנדטים. הליכוד, כך לפי הסקר, הייתה הופכת למפלגה הגדולה עם 31 מנדטים, וכחול-לבן הייתה עומדת על 29. בגוש הימין-חרדים של נתניהו התוצאות די יציבות - 11 מנדטים לימין המאוחד בראשות איילת שקד, 8 מנדטים ליהדות התורה ו-7 לש"ס. עוצמה יהודית וזהות - שתי המפלגות שנשארו מחוץ לאיחוד של מפלגות הימין הדתי - לא עוברות את אחוז החסימה: עוצמה יהודית עם 2.2% וזהות עם 1.9%, מה שעשוי לגרום לאובדן של מאות אלפי קולות בימין.


בצד השמאלי של המפה, המחנה הדמוקרטי עם 7 מנדטים ומפלגת העבודה-גשר עם 6 מתייצבת במרחק מה מאחוז החסימה. מהסקר עולה כי גוש מרכז-שמאל נחלש בשלושה מנדטים לעומת הבחירות הקודמות - שנדדו כנראה לליברמן שכעת משמש לשון מאזניים.